مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز گیلان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی جذب خیران مدرسه ساز گفت: سالانه حدود ۱۵ واحد آموزشی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان توسط این مجمع ساخته و تعمیر می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بهمن یعقوبی با بیان اینکه مجمع خیران مدرسه ساز در حوزه ساخت، توسعه، تعمیر و مقاوم سازی مدارس فعالیت می‌کند، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵ واحد آموزشی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان توسط این مجمع ساخته و تعمیر می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز استان گیلان با بیان اینکه رویکرد این مجموعه به صورت مشارکتی یا کاملاً مردمی است، افزود: اگر مشارکتی باشد از اعتبارات دولتی برای تجهیز و هوشمندسازی استفاده می‌کنیم و برای بخش خیران نیز داوطلبانه اقدامات حمایتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ واحد آموزشی در دست ساخت مجمع خیران مدرسه ساز گیلان است، افزود: در تلاش هستیم تا پایان امسال، ۲۰ واحد آموزشی را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

یعقوبی با بیان اینکه گیلان جز استان‌های برتر در حوزه جلب مشارکت خیران برای مدرسه سازی است، تصریح کرد: مشکل اصلی ما عدم پایبندی دولت به تعهدات خود در پرداخت اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی است در صورتیکه خیران به تعهدات خود عمل می‌کنند و بابت این موضوع نگران هستند.

وی با اشاره به تغییر نام مدارس خیر ساز بدون مشورت گفت: برخی از ساختمان‌های اهدایی به آموزش و پرورش توسط خیران، به دلیل قوانین دست و پاگیر تعیین تکلیف نشدند و طی سال‌های طولانی بدون استفاده مانده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز گیلان با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تأمین نوشت افزار دانش آموزان نیازمند به آموزش و پرورش پرداخت شد، افزود: جلب و جذب کمک‌های خیران از وظایف این مجمع است.

یعقوبی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی جذب خیران مدرسه ساز در گیلان بیان کرد: در سال ۹۹ میزان جذب خیران مدرسه ساز توسط این مجموعه، ۶۰ درصد، سال گذشته ۸۰ درصد و امسال ۱۰۰ درصد بوده است.

وی افزود: جشنواره استانی خیران مدرسه ساز ۱۰ آذر امسال در گیلان و با اجرای برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده برگزار می‌شود.