مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به رشد سه برابری مصرف برق در این استان، گفت: عدم رعایت الگوی مصرف خاموشی به دنبال دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدتقی مهدی زاده با اشاره به اینکه با توجه به گرم شدن هوا و افزایش دما شاهد ناترازی بار در شبکه هستیم، اظهار کرد: بروز همین ناترازی ها زمینه را برای خاموش‌های برنامه ریزی نشده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش سه برابری مصرف برق در استان گیلان هستیم، گفت: با توجه به تغییر رویکرد در وزارت نیرو در زمستان سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل تر شاهد خاموشی نبودیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با تأکید بر اینکه با توجه به شروع زودتر گرما تلاش می‌شود تا پیک بار امسال به خوبی مدیریت شود، اضافه کرد: طی روزهای اخیر مصرف برق در استان گیلان بین ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادامه این روند مصرفی سبب می‌شود تا شاهد خاموشی‌ها باشیم، تصریح کرد: شهروندان باید در زمان پیک مصرف با مشارکت و همکاری و استفاده از دمای آسایش از بروز خاموشی‌ها جلوگیری کنند.

مهدی زاده به برنامه‌های وزارت نیرو و تعیین مشوق‌ها برای مشترکانی که درست مصرف می‌کنند اشاره و بیان کرد: مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با رعایت ۵۰ درصدی الگوی مصرف معاف از پرداخت بهای برق می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید در بخش اداری، تجاری و غیر اداری بیش ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم، ادامه داد: واحدهای صنعتی نیز در صورت رعایت الگوی مصرف با پاداش مواجه می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور زمان اوج بار کشور است، گفت: استان گیلان در منطقه چهار گرمسیری قرار دارد و با توجه به مصرف ماهانه ۴۰۰ کیلووات ساعت برق که برای تأمین میزان مصرف مشترکان برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه به برخی خاموشی‌ها طی روزهای اخیر اشاره و با بیان اینکه این خاموشی‌ها برنامه ریزی نشده است، تأکید کرد: بروز برخی نوسانات و یا سرقت سیم برق که طی سال‌های اخیر افزایش یافته علت این خاموشی‌ها است.

مهدی زاده با بیان اینکه تاکنون وزارت نیرو برنامه‌ای برای خاموشی‌ها ارائه نکرده است، افزود: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان شاهد خاموشی‌های برنامه ریزی شده خواهیم بود.