استاندار از رشد ۱۶۷ درصدی اقامت مسافران در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با اشاره به کاهش فوت‌شدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای، این مهم را نتیجه اقدامات صورت گرفته برای اصلاح نقاط حادثه‌خیر استان ذکر کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در جلسه ستاد ملی خدمات سفر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق ارتباط تصویری برگزار شد؛ گزارشی از وضعیت سفر در گیلان و خدمات ارائه شده به گردشگران نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۸ فروردین ماه جاری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه تا زمان حاضر یک میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۰۶  خودرو وارد استان شده، از رشد ۳۸ درصدی در این بخش خبر داد و افزود: در این مدت ۸۶۵ هزار و ۸۲۲ خودرو از گیلان خارج شده است.

 عباسی شمار مسافران ورودی به استان در بازه زمانی مذکور را پنج میلیون و ۵۷۳ هزار و ۳۰۱ نفر خواند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی شمار مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی موقت و ثابت استان را نیز یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۰۵ نفر شب اعلام کرد که بر اساس آمارها رشدی افزون بر ۱۶۷ درصد دارد.

استاندار گیلان از اقامت ۳۲۰ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان تا حال حاضر خبر داد و افزود: بازدید از موزه ها و جاذبه های تاریخی استان هم با رشد ۵۸ و ۲۰ صدم درصدی، ۳۱۴هزار و ۷۹ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۲ مورد بازرسی نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفته ، به صدور ۱۵ اخطار، ۲۸ مورد تذکر و ۲۰ مورد تشویق در این بخش اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین از نظر انباشت و توقف خودرو ، گیلان استان اول کشور بوده ، خاطرنشان کرد:  ۵۷ درصد خودروهای ورودی به استان، غیر بومی است که از این منظر نیز تا هفتم فروردین استان اول به شمار می آییم.

استاندار تعداد فوتی ها در ایام نوروز در گیلان را هفت نفر اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد کاهش داشته و این کاهش تا حد زیادی نتیجه اصلاح نقاط حادثه خیز استان و حضور پلیس و هشدارهای ایمنی است.

وی ناتمام ماندن آزادراه قزوین –رشت را مشکل اساسی گیلان خواند که موجب تراکم خودرو در محور ورودی استان می شود.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهوری، اعتبارات لازم جهت تکمیل این مسیر مصوب شده که امیدواریم در سال جاری این پروژه تکمیل و موجب سهولت در امر سفر به گیلان شود.

 عباسی ادامه داد: هم اینک جمعیت استان به سبب حضور مسافران دو برابر شده و با این وجود؛ امکانات لازم و ارزاق متناسب با جمعیت کنونی فراهم است و ۵۰پایگاه اطلاع رسانی ثابت و سیار در راستای راهنمایی گردشگران در نقاط مختلف استان فعال هستند.

استاندار گیلان همچنین از فعال بودن ۹۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت برای واکسیناسیون مسافران نوروزی خبر داد.