نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه رسیدن به وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و دستگاه‌های فعال در این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد.

ندای گیلان: نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه رسیدن به وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و دستگاه‌های فعال در این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد.

 محمدحسین قربانی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهر بندر کیاشهر که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، فرماندار، شهردار و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر بندر کیاشهر برگزار شد، با اشاره به وضعیت شاخص‌های سرانه مطالعه استان گیلان، پایین بودن سرانه فضای مطالعه در استان را نتیجه عدم توجه کافی مسئولین به مقوله ترویج فرهنگ مطالعه و عدم اطلاع کافی از ثمرات و نتایج نهادینه شدن کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه، استان گیلان را مستعد داشتن جایگاهی فراتر از امروز در بحث شاخص‌های مطالعه دانست و گفت:بر اساس گزارش‌های موجود در حال حاضر فضای مطالعه موجود به ازای هر صدنفر گیلانی1متر مربع است که باید این میزان تا پایان افق چشم انداز به 4 متر مربع افزایش یابد.

وی همچنین در خصوص وضعیت سرانه کتاب نیز گفت: امروز به ازای هر 3 نفر گیلانی 1جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است که این میزان باید تا پایان چشم انداز به میزان به ازای هر نفر به 4 جلد افزایش یابد.

قربانی رسیدن به وضعیت مطلوب شاخص‌های سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی، مردم و دستگاه‌های فعال در این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تلاش‌های امروز همه معلمین دلسوز در حوزه فرهنگی باید عملا نتایج ملموسی بر جای بگذارد که این همان نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه است.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدامات انجام شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی را حوزه گسترش زیرساخت‌های لازم در حوزه کتاب را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در تلاشیم با توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه گام‌های عملی بیشتری در این حوزه برداریم.