کارگردان سینما:من آخرین باری که به رشت آمده بودم سه سال پیش بود و در همین خیابانی که امروز به این شکل در آمده است قدم زدم‌، از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم در  دیدار با  رضا عطاران، بازیگر محبوب سینما، علی سرتیپی، تهیه‌کننده و مالک جدید سینما انقلاب و رضا زارعی، نائب رییس انجمن تهیه‌کنندگان سینما که با حضور مظفر نیکومنش نودهی، رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی ، دکتر رضا رسولی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر  و دکتر پیشگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد گفت: اقتصاد مبتنی بر فرهنگ‌ و آثار هنری اقتصاد در شهر رشت باید بیش از پیش رایج شود و کارگردانان‌، بازیگران و سرمایه‌گذاران در حوزه هنر، پایه‌ای برای ایجاد بهینه این اتفاق هستند.

شهردار رشت در ادامه گفت: آقای سرتیپی به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌، در راه‌اندازی و بهره‌برداری از سالن‌های سینما در سطح کشور مطرح هستند. توسعه‌ی فضای تجاری‌ و هنری مبتنی بر راه‌اندازی سالن‌های سینما‌، و در این مورد سینما انقلاب که در مالکیت ایشان است، در برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

ثابت قدم افزود: استفاده از ظرفیت‌ و اقتصاد هنرمندان داخلی حلقه ارتباطی لازم را برای بهینه کردن فضا فراهم می‌کند و این یکی از دلایلی است که از بین کلان‌شهر‌های ایران، رشت را برای انجام فعالیت‌های هنری انتخاب کردند.

در ادامه علی سرتیپی، تهیه‌کننده برجسته سینما و مالک سینما انقلاب گفت: من علاوه بر تهیه‌کنندگی، پخش‌کننده فیلم و مالک سینما هم هستم. و مالکیت مجتمع بزرگ سینمایی کوروش را در تهران که ۲۰ درصد از فروش کل کشور را شامل می‌شود، در اختیار دارم‌ و تصمیم دارم سینما انقلاب را با همکاری دکتر ثابت قدم و همکاران‌شان که نگاه ویژه به هنر دارند، راه‌اندازی کنم .‌

او افزود: با توجه به فرهنگ بالای مردم این شهر و همچنین پیاده‌راه فرهنگی که به این زیبایی در این شهر ایجاد شده است‌،‌ کمبود مکان فرهنگی احساس می‌شود. امیدوارم با تسهیل شرایط جدید بتوانیم سینما انقلاب را راه‌اندازی کنیم .‌از شهردار ‌رشت نیز به جهت تلاش در ایجاد چنین پیاده‌راهی تشکر می‌کنم. وقتی می‌آمدیم آقای عطاران می‌گفتند فکر کردم به اروپا آمده‌ام.

سرتیپی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم رشت را به پایگاه هنر تبدیل کنیم و کلنگ این سینما را با حضور هنرمندان در رشت بزنیم.

او در پایان گفت: به پیشنهاد آقای عطاران به پاسداشت، امیرهوشنگ ابتهاج، نام سینمای جدید را «سایه» می‌گذاریم.

رضا عطاران، بازیگر محبوب سینما نیز در میان تشویق حاضرین گفت: من آخرین باری که به رشت آمده بودم سه سال پیش بود و در همین خیابانی که امروز به این شکل در آمده است قدم زدم‌، از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم. خود ساختمان شهرداری هم بسیار زیباست .

عطاران همچنین گفت: شاید از گفتن کلمه این‌که اینجا شبیه اروپاست سوءتعبیر شود، و‌لی این‌جا بسیار شبیه کوچه‌پس‌کوچه های پاریس شده است .‌

مظفر نیکومنش، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت هم ضمن عرض خیرمقدم به عطاران و دیگر میمهانان گفت: امیدواریم با همکاری شما چراغ سینماهای رشت از این پس روشن باشد‌. ما رنج می‌بریم از این‌که اولین ‌سینما و تئاتر کشور در رشت بوده، اما امروز تعطیل است .
نیکومنش افزود: تلاش ما بر این است که اولین تماشاخانه در رشت را از وراث خریداری کنیم و به عنوان اولین تماشاخانه گیلان راه‌اندازی کنیم.
تعداد بازدید: