رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهر رشت به لحاظ ترافیکی به مرز انفجار رسیده است و نباید به بازگشایی معابر شهر نگاه اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش بودجه باید با نگاه درآمد زایی همراه باشد اظهار کرد: چنانچه شهردار رشت قصد دارد بودجه سال ۱۴۰۱ را تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان افزایش دهد باید در آن سال برای دو هزار میلیارد تومان درآمد زایی نیز برای شهرداری رشت برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که مدیران شهرداری های مناطق رشت توانایی افزایش درآمد زایی در مناطق را دارند نباید با افزایش بودجه عمرانی در شهرداری های مناطق مخالفت شود افزود: ریاست کمیسیون بودجه در این باره به شهردار رشت تذکر دهد و یقینا افزایش درآمد زایی شهرداری های مناطق نشانه توانمندی شهردار آن منطقه است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به کاهش هزینه های جاری در شهرداری بیان کرد: هر اندازه از هزینه های جاری شهرداری های مناطق کاسته شود و بودجه عمرانی آن منطقه افزایش پیدا کند نشانه موفقیت مدیر منطقه است.
کارگرنیا به برخی از بازگشایی های معابر در سطح رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت به لحاظ ترافیکی به مرز انفجار رسیده است و اگر قصد توسعه معابر در رشت را داریم باید به کاهش حجم ترافیکی در شهر توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهروندان از وضعیت ترافیکی رشت گلایه دارند تصریح کرد: اتصال دو خیابان موازی به یکدیگر به هیچ وجه در کاهش بار ترافیکی شهر تاثیری ندارد که از آن جمله می توانیم به بازگشایی خیابان ۸ دی اشاره کرد که به واسطه آن دو خیابان شلوغ به یکدیگر متصل شدند و زمانی که وارد مسیر رشتیان می شویم باید مسیر طولانی را به منظور رسیدن به دور برگردان طی کنیم .