در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت وضعیت محیطی و مشکلات حرم مطهر خواهر امام (ع) رشت بررسی شد.

ندای گیلان:در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت وضعیت محیطی و مشکلات حرم مطهر خواهر امام (ع) رشت بررسی شد.

رضا رسولی در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در مورد پروژه عمرانی پیاده رو سازی در میدان شهرداری، گفت: این پروژه با هزینه بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در راستای رفع معضلات ترافیکی نیاز به مطالعه دارد و در یک هفته باید در کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شورای اسلامی شهر این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

پیاده روسازی مهمتر از ساماندهی رودخانه ها و سراوان نیست

محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه پیاده روسازی مهمتر از ساماندهی رودخانه ها و سراوان نیست، گفت: وضعیت تالاب عینک و مشکلات زیست محیطی آن مردم این منطقه را آزار می دهد.

فرانک پیشگر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه در واکنش به لایحه پیاده روسازی در حریم میدان شهرداری، تصریح کرد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به نام سراوان اختصاص داده شده است و این سیاست باید در شورای اسلامی شهر تدوین شود و باید نگران پروژه مطالعاتی رودخانه های زرجوب و گوهر رود باشیم.

حرم خواهر امام رضا (ع) به یک مکان مخروبه تبدیل شده است

مرز کار عضو هیئت امناء مسجد حرم خواهر امام رضا (ع) با انتقاد از ساختار فرسوده این بقعه متبرکه گفت: متاسفانه بقعه حرم خواهر امام رضا (ع) به یک مکان مخروبه تبدیل شده است و مشکلات زیر بنایی در حوزه آب، فاضلاب و وضعیت بد بازار وجود دارد.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: کارگروهی با ریاست استاندار و مسئولان استانی و شخص دکتر نوبخت در راستای ساماندهی به حرم خواهر امام رضا (ع) تشکیل و جلساتی در این راستا برگزار شده است و باید به این مکان مقدس توجه ویژه داشت ، زیرا مرکز مذهبی استان محسوب می شود.

عضو هیئت امناء مسجد حرم خواهر امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) را باید از بن بست خارج کنیم، تصریح کرد: بخشی از این خدمات ساماندهی حرم خواهر امام رضا (ع) به عهده بنیاد مسکن با حمایت های دکتر نوبخت گذاشته شده است زیرا این سیاست از عهده شهرداری رشت با نیاز به اعتبارات کلان میلیاردی خارج است.

مرزکار با تاکید بر اینکه هفت خانه در مسیر رودخانه زرجوب منتهی به حرم خواهر امام رضا (ع) باید خریداری شود، اضافه کرد: این مکان مقدس مرکز دینی نه تنها استان بلکه ایران اسلامی است و نیاز به احداث میهمانسرا دارد و باید بخش خصوصی را در راستای شکل گیری سیاست احداث زائر سرا جذب کرد.

عضو هیئت امناء مسجد حرم خواهر امام رضا (ع) در خاتمه اظهار کرد: در راستای بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) بودجه فرهنگی اختصاص داده نشده است و ریالی در این راستا از سوی نهاد های زیربط به ما تعلق داده نشده است.

عباس صابر رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این رابطه، گفت: اجرای طرح ساماندهی حرم مطهر امام رضا (ع) نیاز به اعتبارات کلان دارد و حمایت های مالی شهرداری در این راستا قطره چکان است و باید از تحولات اطراف حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز الگوبرداری کرد.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این راستا گفت: سالهاست که مسئولان در امر بازسای بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) کوتاهی کرده اند و از این ظرفیت با عظمت معنوی و مذهبی غافل هستند و با وجود تشکیل کارگروه ها با اعضاء کشوری و لشگری نتوانسته اند این مشکل را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای بازسازی بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) همدلی و همزبانی فرمایش مقام معظم رهبری نیاز است، اضافه کرد: متاسفانه خوب صحبت می کنیم ولی عمل نمی کنیم و با برخورداری از ظرفیت ملی و کشوری در بدنه دولت تدبیر و امید به نام دکتر نوبخت هنوز ۵۰ میلیارد محقق نشده است.

علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در مورد این موضوع، گفت: برای اولویت بندی ها باید ظرفیت ها شناسایی شود و در راستای بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) باید موقعیت مذهبی و گردشگری مذهبی آن را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در این راستا در باب کمک باید نامه ای به معاونت عمرانی استانداری از سوی شورای اسلامی شهر رشت نگارش شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حرم خواهر امام رضا (ع) مظلوم ترین مکان مذهبی گیلان است، افزود: باید در این راستا نگاهی میدانی داشت و کار را عملیاتی و میدانی انجام داد و در این حجم پروژه ها تالاب عینک و وضعیت رودخانه ها به دست فراموشی سپرده شده است.

دیار باران