فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تفکر بسیجی در یمن دشمنان را به چالش کشیده است، گفت: دشمنان در لبنان با تفکر بسیجی به چالش کشیده شدند.

به گزارش نداي گيلان: محمد عبدالله‌پور  به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربه بسیار خوب دفاع مقدس در سیاست خارجی اظهار کرد: دفاع مقدس در تحکیم وحدت ملی و دشمن‌شناسی مردم نسبت به افرادی که در جنگ سخن از ملی‌گرایی و کشور می‌زدند اما می‌خواستند دین را از سیاست جدا کنند نقش موثری داشت و آنها را رسوا کرد.

وی رسوایی ملی‌گراها را دستاورد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: امروز نگاه مذکور نزد ملت شناخته شده است و افراد ملی‌گرا جایی بین مردم ندارند.

عبدالله‌پور با تاکید براینکه موفقیت‌های کشور حاصل دفاع مقدس است، بیان کرد: ملت ایران در دفاع مقدس به اعتماد به‌نفس و خودباوری رسید و متوجه شد باید برای حیات کشور روی پای خود بایستد.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اوج تحریم‌های تسلیحاتی کشور در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جوانان با خودباوری تسلیحات مورد نیاز جبهه‌ها را در داخل ساختند و در دوران دفاع مقدس به این باور رسیدیم سیستم دفاعی کشور را ایجاد کنیم.

وی ساخت موشک‌ها را از دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: پشتیبانی ملت مشکلات هشت ساله جنگ تحمیلی را برطرف کرد.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه رزمندگان با پشتیبانی مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: خودباوری ملت در دفاع مقدس موجب شد در آینده در مقابل تمام تهدیدها ایستادگی کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان شکوفایی و خلاقیت جوانان را از دستاوردهای دوران دفاع مقدس ذکر کرد و یادآور شد: امروز در عرصه مدیریتی، سیاست و دفاعی مدیون رزمندگانی هستیم که توانستند جنگ را اداره کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت جمعیت بزرگ بسیج توان مدیریتی به کشور داده است، اظهار کرد: تفکر بسیجی در دفاع مقدس متولد شده و این تفکر امروز جهانی شده است.

عبدالله‌پور به ایستادگی مردم عراق، یمن و سوریه در مقابل دشمنان اشاره کرد و افزود: تفکر بسیجی موجب شده ملت عراق در مقابل اتحادیه اروپا و آمریکا که می‌خواهند این کشور را از بین ببرند، ایستادگی کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تفکر بسیجی در یمن دشمنان را به چالش کشیده است، تصریح کرد: دشمنان در لبنان با تفکر بسیجی به چالش کشیده شدند.

وی رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جوانان را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: امروز آن‌چه از معنویت و اخلاق در کشور مصرف می‌کنیم به دلیل وجود شهدا است.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه استخوان‌های شهدا پس از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس فضای کشور را تلطیف می‌کند، بیان کرد: امروز محل شهادت رزمندگان در غرب و جنوب کشور محل زیارت مردم ایران شده است.