وجود همبستگي‌ها در اجتماع عظيم حجاج زيبايي خاصي به فضاي عبادي- سياسي آن مي‌افزايد.

به گزارش ندای گیلان: دکتر محمدعلی نجفي با اشاره به اهميت سفر معنوي حج گفت: وجود همبستگي‌ها در اجتماع عظيم حجاج زيبايي خاصي به فضاي عبادي- سياسي آن مي‌افزايد.
وي با تأکيد بر اينکه کارگزاران حج بايد از فرصت ايجاد شده خدمت به زائران خانه خدا بهره لازم را ببرند، خاطرنشان کرد: اين عنايت را خداوند نصيب هر کسي نمي‌کند که خدمتگذار افرادي باشد که خالصانه در سرزمين وحي قدم مي‌گذارند.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اينکه ايران به دنبال استفاده از همه فرصت‌ها براي اتحاد کشورهاي اسلامي است، افزود: بايد با بهره‌گيري از فرصت کم‌نظير حج، در جهت ايجاد اتحاد و تفاهم و رفع عوامل اختلاف اقدام کرد.
استاندار تصريح کرد: باتوجه به فضاي موفق ديپلماسي ايران رسالت کارگزاران و زائران کنگره عظيم حج در مواجه با شهروندان ديگر کشورها و رساندن پيام جمهوري اسلامي ايران بسيار قوي‌تر از گذشته خواهد بود.
وي به ابراز رضايت بيش از 90 درصد مردم از تلاش‌هاي حوزه ديپلماسي ايران اشاره کرد و گفت: زائران ايراني در فضايي که با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و سکانداري رئيس جمهور جايگاه بين‌الملل ايران ارتقا پيدا کرده است وارد عرصه حج ابراهيمي و مواجه با شهروندان ساير کشورها مي‌شوند.
در اين ديدار حسن فعال سرپرست سازمان حج و زيارت استان ضمن ارائه گزارشي از عملکرد حج و زيارت گيلان گفت: در حج تمتع امسال 5 کاروان از گيلان با 660 نفر زائر، 27 نفر عوامل اجرایي و 2 پزشک مرد و زن به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
فعال همچنين به اعزام حدود 11 هزار نفر زائر به حج عمره مفرده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همين مدت تعداد 3 هزار و 155 نفر به کربلاي معلي اعزام و در اربعين حسيني سال قبل تعداد يک هزار و 168 نفر سازماندهي و اعزام شدند.
در ادامه حجت‌الاسلام شفيعي مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبري در سازمان حج و زيارت گيلان با اشاره به اينکه کارگزاران حج بر مبناي علاقه و عشق در حال خدمت هستند، گفت: 75 روحاني براي حج عمره مفرده، 20 روحاني براي حج تمتع و 305 روحاني براي عتبات عاليات به منظور تبليغ و آموزش مناسک در خدمت زائران هستند. /ایسنا