حميد رمضانپور درياسري عضو هيات علمي دانشگاه تهران و وکیل پایه یک دادگستری امروز به ابعاد جدیدی از زمین خواری در گیلان اشاره کرد.

ندای گیلان: حميد رمضانپور درياسري عضو هيات علمي دانشگاه به بحث زمين خواري در گيلان اشاره و عنوان كرد :بحث زمين خواري به يكي از مسايل روز مطرح شده و حتي در مجلس شوراي اسلامي نيز اين مساله با حساسيت دنبال مي شود كه اخبار آن در رسانه ها نيز به دليل اهميت موضوع به خوبی پوشش داده شد.
وي با اشاره به بحث زمين خواري اظهار داشت : علاوه بر منطقه حيران در بخش هاي ديگرگيلان نظير لنگرود نيز ما شاهد اينگونه اقدامات هستيم و زمين هايي به اشخاص واگذار شده بدون این که از مراجع ذیصلاح استعلام شودو وضعيت مشخصي ندارد لذا حل اين مشكل جديت در سيستم قضايي را مي طلبد و باید از موضع قانونی با متخلفین برخورد شود.
رمضانپور با بيان اينكه زمين هايي نظير تالاب كياكلايه كه از اراضي ملي و به عنوان منابع ملي هستند يعني متعلق به دولت و هيچ شخص حقيقي نمي تواند در آنها دخل و تصرف كند گفت: متاسفانه تالاب بين المللي كياكلايه نيز از تيررس زمين خواران در امان نمانده است و افرادي از استانهاي ديگر براي زمين هاي اين تالاب حتي سند رسمی نيز دريافت كرده اند .
وي اعلام آمادگي كرد براي مرتفع كردن مشكل زمين خواري در لنگرود آمادگي مناظره و همکاری با مسئولين دستگاه متولی را داشته زيرا معتقدم زمين خواري در شهرستان لنگرود را نمي توان به حال خود رها كرد و بايد از اين منابع به نحو احسنت حفظ و حراست گردد زيرا منابع ملي ما متعلق به ملت و نسل هاي آينده مي باشد.
تالاب کیاکلایه از جمله آببندان های شهرستان لنگرود است که در حال حاضر مساحتی کمتر از صد هکتار دارد . این تالاب که در گذشته از پهنه وسیعی برخوردار بوده ، به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله ، وسعت آن به صورت چشمگیری کاهش یافته و سطح تالاب پر شده است ./رشت پرس