رئیس سازمان صمت گیلان گفت:در حال حاضر ۱۳ هزار نفر به شکل حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر به شکل حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند و گیلان با  ۳ هزار واحد صنعتی توانسته است برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: بر اساس آمار‌های موجود هم‌اینک استان گیلان از حیث اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور را به خود اختصاص داده و از نظر تعداد واحد صنعتی نیز  در رتبه نهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، بر همراهی بیش از سیستم بانکی برای کمک به بخش تولید کرد و گفت: برای  عملیاتی کردن شعار جهش تولید باید همه تلاش کنند، به ویژه بانک‌ها باید اولویت نخست خود را تأمین نقدینگی بخش تولید و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار دهند تا زمان را برای تحقق اهداف سال از دست ندهیم.

دلق پوش  با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی تکلیف بزرگی بر عهده فعالان عرصه صنعت و معدن برای تحقق اهداف سال جهش تولید قرار داده شده است ، افزود: استان گیلان به همت فعالان اقتصادی همدل و ساعی خود توانسته است در شرایط مختلف اقدامات قابل قبول و مطلوبی را در راستای اهداف تعیین شده انجام دهد.

وی  حمایت از تولید داخلی را در شرایط حال حاضر که با تحریم‌های دشمن مواجه هستیم لازم و ضروری دانست و گفت: بزرگترین کمک به بخش تولید رفع موانع و پشتیبانی مالی و اجرایی از بخش تولید است و این سازمان برای عملیاتی شدن هدف اشاره شده اهتمام جدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید را مایه خرسندی عنوان کرد و با بیان اینکه ایشان در ادامه سال رونق تولید سال جدید را تحت عنوان جهش تولید نامگذاری کردند ،افزود برای تحقق این شعار باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و از همفکری نخبگان صنعتی و دانشگاهی استفاده کنیم.

دلق‌پوش  بر تشکیل اتاق فکر با همکاری اساتید دانشگاهی و صنعتی در راستای ریل‌گذاری برای فراهم کردن بستر‌های تحقق شعار جهش تولید تاکید و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید مولد و پویا باید از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در تعیین استراتژی‌های جدید بهره گرفت.