نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ایجاد 6 هزار و 769 فرصت شغلی جدید از مجموع 15 هزار و 663 تعهد اشتغال استان براساس سامانه رصد تصریح کرد: از مجموع تعهد اشتغال استان در سامانه رصد تاکنون معادل 43 درصد شغل ایجاد شده است.

ارسلان زارع صبح امروز در جلسه «بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی» با اشاره به آسیب‌های کرونا به زندگی مردم و فعالان اقتصادی اظهار داشت: کرونا آسیب‌های جدی به کسب و کارهای مختلف، مردم و فعالان اقتصادی نه‌تنها در ایران بلکه در کل دنیا وارد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حدود ۷۱ درصد از تسهیلات حمایتی کرونا در گیلان جذب شد و این استان در این حوزه رتبه نخست را به خود اختصاص داد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین انتظارات ما از بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در واقع انجام تعهدات اشتغال استان است.

زارع ضمن قدردانی از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که تحقق جهش تولید، اشتغال و برنامه‌های ابلاغی دولت را مورد اهمیت قرار دادند افزود: آن تعداد از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که در این حوزه مذکور عملکرد ضعیفی داشتند نیز به‌طور دقیق رصد خواهند شد و به سطح ملی نیز انعکاس می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ایجاد ۶ هزار و ۷۶۹ فرصت شغلی جدید از مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۳ تعهد اشتغال استان براساس سامانه رصد تصریح کرد: از مجموع تعهد اشتغال استان در سامانه رصد تاکنون معادل ۴۳ درصد شغل ایجاد شده است.

وی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان خواست تا پیگیری‌های میدانی و جدی را در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به‌عمل آورند و ابراز داشت: دولت با وجود محدودیت‌های منابع اما رسته‌های مختلف را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و حمایت‌های قانونی را نیز ابلاغ کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارنامه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سامانه رصد موجود است بیان کرد: طبق ابلاغیه وزیر اقتصاد و دارایی هر بانک حداقل ۵۰ درصد از منابع خود را باید به عرصه تولید و اشتغال در همان استان اختصاص دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تکالیف بانک‌های خصوصی به‌لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی، شرعی و قانونی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: متأسفانه برخی بانک‌های خصوصی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از منابع خود در استان مصرف می‌کنند.

زارع به ضرورت تحقق اهداف تعیین‌شده در تفاهمنامه‌هایی که بین نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد می‌شود و یا حتی برخی ابلاغیه‌های کشوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از فرصت‌‌های باقی‌مانده از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمت به مردم استفاده شود.