مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت:در سال ۹۵صندوق کارآفرینی امید گیلان پس از خراسان رضوی،اصفهان سومین استان از نظر حجم پولی و اعتبار جذبی قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر محمدرضا شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه همواره تلاشمان این است که گام‌های موثری در حوزه اشتغال برداشته شود،اظهار کرد:صندوق کارآفرینی امید گیلان از زمان تحویل،موفق به جذب حدودا ۸۰درصد اعتبارات ابلاغی در ابتدای سال می‌شد.

وی با بیان اینکه رتبه و جایگاه صندوق کارآفرینی امید گیلان در جایگاه ۹تا ۱۳کشور در نوسان بوده است،افزود:طی سه سال اخیر،صندوق گیلان ضمن جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات ابلاغی،موفق به جذب دوبرابری این اعتبارات شده است و در سال ۹۵پس از خراسان رضوی،اصفهان سومین استان از نظر حجم پولی و اعتبار جذبی قرار گرفته است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه این موفقیت نتیجه وجود وحدت و همدلی در استان بوده است،خاطرنشان کرد:اقتصاد مقاومتی چراغ راه خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه طرح روستای بدون بیکار ایده و استراتژی صندوق کارآفرینی امید گیلان بود،گفت:در اجرایی شدن این ایده برای نخستین بار در کشور همه دستگاه‌ها و مسئولین همکاری و تعامل داشته‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر طرح روستای بدون بیکار در چهار روستای گیلان در حال اجرا است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه پرورش هزار ماهی گرم‌آبی و سردآبی به عنوان مشاغل خانگی،اجرای طرح روستای بدون بیکار،راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی جزء برنامه‌های اولویت‌دار این صندوق است،تصریح کرد:کلیه دستگاه‌ها باید در وصول مطالبات صندوق کمک کنند.