نماینده رشت با اشاره به اینکه برنامه وزیر پیشنهادی کار دارای رویکرد اجتماعی است گفت:این برنامه با هدف توانمندسازی آسیب دیدگان تدوین شده است.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفری ایمن آبادی عصر امروز در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم و در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: وظیفه این وزارتخانه سازماندهی کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی است.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه کسی که وظیفه اش این است که در بطن جامعه به این اقشار خدمت کند باید از خود اینها باشد افزود: ما نمی‌توانیم یک وزیر اتو کشیده را بگذاریم.

وی با اشاره به نطق نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار و  با بیان اینکه دکتر ربیعی کسی است که کارنامه نسبتا موفقی دارد بیان داشت:من خواهش می‌کنم از ایشان که با آقای پور ابراهیمی همکار بنده بنشیند و ابهامات را بر طرف کند ولی آقای ربیعی کارنامه قابل قبولی دارد.

نائب رییس فراکسیون مستقلین با اشاره به اینکه ما از سال ۹۳ تفاوت‌های فاحشی در حوزه وزارت کار داریم و جمعیت فعال کشور از ۲۳ به ۲۵ میلیون رسید افزود: نرخ مشارکت با این تغییر از ۳۷ درصد در سال ۹۳ به ۳۷.۴ در سال گذشته رسید.

وی ادامه داد:روند نزولی نرخ مشارکت زنان متوقف شده و تصمیم برای پیدا کردن شغل در این قشر از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه کار آفرینی به عنوان دغدغه کشور فعالیت‌های خوبی در وزارت کار شده است گفت: طرح کارورزی دانشجویان و طرح توسعه اشتغال روستایی و طرح تکاپو از جمله این اقدامات مثبت است.

نماینده رشت  تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان برای تجمیع آمار مورد نیاز هدفمندسازی یارانه‌ها  را یکی از اقدامات در حوزه بهبود رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در دوران ایشان بوده و توسعه خدمات بهزیستی از اقدامات این وزارتخانه بوده که برای خدمات رسانی به معلومین در نظر گرفته شده است.

نائب رییس فراکسیون مستقلین  با تاکید بر اینکه در دوران وزارت ربیعی رشد ۵۲ درصدی پایگاه‌های خدمات اجتماعی و رشد ۷۳ درصدی در میزان کمک‌های اجتماعی در حاشیه‌ها را شاهد بودیم اظهار داشت:همکاری با نهادهای مدنی و تشکل‌های کارگری و نظارت بر مراکز بهداشتی از اولویت‌های این وزارت خانه بوده است.

 جعفرزاده جامع نگری را اولین ویژگی برنامه وزیر پیشنهادی کار عنوان کرد و بیان داشت: ویژگی دوم، داشتن رویکرد اجتماعی است. این برنامه با هدف  توانمندسازی آسیب دیدگان تدوین شده و تسلط علمی و عملی ربیعی به این موضوعات علوم اجتماعی نیز تحسین برانگیز است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم هر دقیقه وزیر را عوض کنیم خاطرنشان کرد:در چنین وزارت خانه‌ای چهار سال طول می‌کشد تا با وزارت خانه آشنا شوند و طبیعی است در این دستگاه اشکال هم باشد؛ اما بزرگترین اشکال ما که مورد تاکید رهبری هم هست مساله نظام جامع تامین اجتماعی است .