عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مخالف به رای گذاشته شدن برجام در مجلس است، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ داد باید مشخص شود کدام یک از نمایندگان مدافع منافع مردم و کدامیک سرباز جبهه خاص هستند.

به گزارش نداي گيلان: عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مخالف به رای گذاشته شدن برجام در مجلس است، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ داد باید مشخص شود کدام یک از نمایندگان مدافع منافع مردم و کدامیک سرباز جبهه خاص هستند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه گزارش برجام کمیسیون ویژه تنها باید قرائت شود، اظهار داشت: معتقد نیستم گزارش برجام به رای گذاشته شود و به صورت قانون در بیاید بلکه تنها باید به صورت گزارشی از سوی کمیسیون ویژه برجام خوانده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر قرار شد این موضوع تحت عناوینی چون، طرح، لایحه و حتی گزارش به رای گذاشته شود باید مشخص شود نمایندگان نسبت به برجام نظر مثبت داشتند یا منفی

وی با بیان اینکه شفاف شدن رای نمایندگان در آیین نامه داخلی مجلس آمده است، گفت: طبق آیین نامه داخلی، تنها در چهار مورد رای گیری منع شفاف سازی وجود دارد و در باقی موارد انتشار رای نمایندگان منع قانونی ندارد.

جعفرزاده اظهار داشت: این روش نیز در مجلس سنای آمریکا وجود دارد و مردم می دانند کدام سناتور چه رای و نظری نیست به موضوعات دارد. پیشنهاد می کنم در موضوع برجام در مجلس ما هم از این روش استفاده کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه بر شفاف سازی رای نمایندگان در موضوع برجام اصرار دارد، توضیح داد: با این کار مردم متوجه می شوند کدام نماینده دنبال منافع مردم است و با دلسوزی نسبت به مشکلات کشور اقدام می کند و از سوی دیگر مشخص می شود کدام نماینده سرباز یک حزب، گروه و جبهه خاص است. مردم باید بدانند چه کسانی دنبال حزب بازی هستند.