به گزارش«لاهیجان»، رضا آزادی پیش از ظهر امروز و در حاشیه جلسه شورای کشاورزی استان گیلان که با حضور استاندار گیلان و نمایندگان لاهیجان و رشت در مجلس شورای اسلامی در پژوهشکده چای گفت: کارخانه شهید اسلامی پس از ۱۲سال رکود، مجددا راه اندازی ودر آینده نزدیک چای ارگانیک در این کارخانه تولید خواهد شد. […]

به گزارش«لاهیجان»، رضا آزادی پیش از ظهر امروز و در حاشیه جلسه شورای کشاورزی استان گیلان که با حضور استاندار گیلان و نمایندگان لاهیجان و رشت در مجلس شورای اسلامی در پژوهشکده چای گفت: کارخانه شهید اسلامی پس از ۱۲سال رکود، مجددا راه اندازی ودر آینده نزدیک چای ارگانیک در این کارخانه تولید خواهد شد.
رئیس پژوهشکده چای کشور افزود: این پژوهشکده مواد اولیه تولید چای خشک را تنها از باغ های چای هفت ایستگاه تابعه تامین و اقدام به تولید چای خشک با کیفیت می کند.
وی تولید محصولات جدید و جانبی از چای را که باعث افزایش ارزش افزوده برگ سبز چای می شود، از مهم ترین اهداف این پژوهشکده عنوان کرد.
حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای در استان های گیلان و مازندران وجود دارد که ۹۰ درصد آن، در استان گیلان و مابقی در غرب مازندران است.

کارخانه چایسازی شهیداسلامی لاهیجان (۳)