رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در سفر اخیر وزیر صمت به گیلان مقرر شد به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در این استان راه‌اندازی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرهاد دلق‌پوش موقعیت استان گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با موافقت وزارت صمت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ایجاد دبیرخانه اوراسیا در گیلان را نیز یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر صمت به این استان اعلام کرد و ابراز داشت: گیلان می‌تواند نقش به‌سزائی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر که عضو این معاهده اقتصادی – تجاری هستند داشته باشد.

دلق‌پوش با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است گفت: وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی این استان را افزایش دهد.

وی اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل و نقل ریلی کالا و بار به کشورهای همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان خواند و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن‌جا با قیمت مناسبی به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برندسازی محصولات تولیدی این استان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه در تشکیل یک برند مؤلفه‌های زیادی دخیل هستند ابراز داشت: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جاافتادن محصول در بازار محسوب می‌شود اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست.

دلق‌پوش با بیان اینکه کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول شاخص‌های ارزش‌آفرینی آن را در بین مشتریان و بازار فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: برندهای فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص اشتیاق نشان دهند.

وی بحث رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و در همین زمینه اظهار داشت: اگر محصولی که کیفیت خوبی نیز دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر خواهد بود جایگاهش را در بین مشتریان حفظ کرده و بسترهای لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد.