معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با حضور درشهرستان تالش، از ️مقدمات راه اندازی مرکز غربالگری سرطان غرب گیلان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان ازتالش،آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در شهرستان تالش، طی بازدیدی از ساختمان قدیمی بیمارستان شهید نورانی که به منظور استقرار مرکز غربالگری سرطان آماده‌سازی شده است، اظهار داشت: اقدامات لازم برای تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در تالش در حال بررسی و انجام است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز غربالگری سرطان در غرب استان، گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کل استان گیلان در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال و آستارا ساکن هستند و در غرب گیلان مرکز غربالگری سرطان وجود ندارد که راه اندازی این مرکز، می‌تواند جمعیت قابل توجهی از هم استانی‌ها را در غرب گیلان پوشش دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش نیز با بیان اینکه راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در این شهرستان می‌تواند مشکل بسیاری از بیماران منطقه را از لحاظ طی مسافت رفع کند، اظهار داشت: راه اندازی مرکز غربالگری در تالش در شناسایی به موقع بیماران، پیشگیری از پیشرفت بیماری و درمان به موقع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

بختیار حیدرنیا در پایان یادآور شد: با راه اندازی این مرکز در شهرستان تالش، دستگاه‌های ماموگرافی و کلونوسکوپی نیز برای ارائه خدمات به مردم مستقر می‌شود تا خدمات بهتری به ساکنان منطقه غرب گیلان ارائه شود.