سرپرست شهرداری بندرانزلی از راهکاری جدید برای برای پاکسازی تالاب انزلی از انبوه زباله های انباشته شده و با استفاده از قایق ها خبر داد .

به گزارش ندای گیلان موسی فکور اظهار کرد: با توجه به حجم بسیار بالای زباله ها که موجب تشدید آلودگی های تالاب بین المللی انزلی می شود ، شهرداری بندرانزلی تصمیم گرفته است  با راه اندازی یک فروند قایق ویژه ی جمع آوری و حمل زباله های شناور، در خصوص پاکسازی تالاب انزلی در حوزه ی شهری اقدام موثری را انجام دهد.
وی با تاکید بر اهمیت پاکسازی تالاب از زباله ها، افزود: مقرر شد واحد پسماند شهرداری انزلی در اسرع وقت نسبت به راه اندازی این قایق و آغاز فعالیت های مربوطه اقدام کند.
سرپرست شهرداری انزلی با اشاره به اینکه  اقدام فوق  در راستای فعالیت های محیط زیستی شهرداری صورت گرفته است، تصریح کرد : این قایق که به زودی توسط مدیریت پسماند شهرداری به ناوگان جمع آوری و حمل زباله اضافه می شود، جهت جمع آوری زباله های شناور سطح تالاب است.
فکور خاطر نشان کرد: البته  با استفاده از این قایق ها تنها بخشی از مشکلات تالاب برطرف خواهد  شد و بزودی عملیات  پاکسازی دوره ای سواحل و نصب سطل های زباله ی بتونی در سواحل نیز به همت واحد پسماند شهرداری انزلی انجام خواهد شد.