مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه افزایش آمار مسافران و تور های استان گیلان "سامانه اطلاعات تورهای گردشگری" در گیلان را اندازی خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: به منظور ساماندهی تورهای گردشگری داخلی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی اجرا می شوند و در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و تسهیل در پیگیریها در سطح استان گیلان این اداره کل در نظر دارد تا با همکاری نیروی انتظامی برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی سامانه ی الکترونیکی تحت عنوان “سامانه اطلاعات تورهای گردشگری” (ساتگ) نماید.

امیر انتخابی افزود: با اجرای این طرح کلیه تورهای اجرایی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت دار و افراد شرکت کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان این اداره کل تایید و کد شناسایی برای تور های گردشگری دریافت می نمایند.

امیر انتخابی در انتها گفت: از “سامانه اطلاعات تورهای گردشگری” (ساتگ) همزمان با هفته گردشگری در مهر ماه سال جاری افتتاح و رونمایی می گردد.