رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بیمارستان بادی با ظرفیت 80تخت بیمارستانی اکسترا با همکاری بهداری نیروی دریایی سپاه پاسداران در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت خبر داد .

به گزارش ندای گیلان،دکتر ارسالان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر افزود: : با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی، با  کمک بهداری نیروی دریایی از هفته پیش، پیش بینی این بیمارستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: به امید خدا به زودی بیمارانی که به اورژانس بیمارستان  مراجعه می کنند به این بخش منتقل می شوند تا در یک فضای بهتر به آنان خدمات ارایه شود.

دکتر سالاری در ادامه ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب سپاه پاسداران در مهار ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: نیروی خدوم سپاه پاسداران همانند گذشته و در سختی‌ها کنار مردم ایستاده اند و  در عرصه های مختلف خدمت در حوزه سلامت مشغول ایفای وظیفه هستند که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی شود. 

وی در خصوص تجهیزات این بیمارستان بادی افزود: تجهیزات با کمک بهداری نیروی دریایی سپاه در حال کامل شدن است و این بیمارستان بادی دارای سیستم تهیه هوا می باشد و همچنین سرویس بهداشتی مجزا برای این بخش پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: این بیمارستان بادی به عنوان یک بخش کمکی برای بخش های اصلی خواهد بود و بیمارانی که حال عمومی آنان بهتر است در این بیمارستان بستری خواهند شد. 

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، ادامه داد:به خانواده های که بیمار مشکوک به کرونا دارند آموزش های قرنطینه خانگی و علائم خطر در راستای مراقبت و پیشگیری از ویروس به خانواده ها و افراد نزدیک به بیماران مشکوک به کرونا داده خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هم استانی ها خواست تا با مراقبت از خود و رعایت اصول پیشگیری به دام این ویروس منحوس نیافتند، چرا که مبتلا شدن به این ویروس هزینه مادی و اجتماعی زیادی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

 در ادامه دکتر سالاری و سردار عبدالله پور ضمن حضور در بخش عفونی بیمارستان رازی  و بررسی روند ارایه خدمات، از نزدیک از زحمات پرستاران و تیم درمانی حاضر در این بخش قدر دانی کردند.