وزیر راه و شهرسازی گفت:اتصال قزوین-رشت و تداوم اتصال آن به آستارا از طریق ریل می‌تواند سهم مهمی هم در رفاه و هم در ایمنی سفر به استان گیلان و گردشگری داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت (كریدور سبز) از خزر تا خلیج همیشه فارس به حضور رئیس جمهور و دیگر وزرای کابینه دولت با تبریک موفقیت بزرگ اتصال گیلان به شبکه سراسری ریل به ملت عزیز ایران و به ویژه مردم این استان گفت: یكی از دیگر از وعده‌های دولت تدبیر و امید و اراده ویژه شخص رئیس جمهور برای اتصال مراکز استان به شبكه ریلی تحقق یافت و امروز شاهد حركت قطار از رشت به مشهد مقدس بودیم.

وی حضور وزرای كشورهای مختلف و همچنین میهمانان خارجی و داخلی در این رویداد را با ارزش و مهم دانست و تصریح كرد: این پروژه بسیار مغتنم و مهم است و حضور وزرای خارجی این مساله را تایید می‌كند. به همین علت جا دارد از زحمات ویژه دكتر آخوندی وزیر سابق راه و شهرساری، نمایندگان محترم مجلس و به ویژه از دكتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای زحمات و حمایت‌های راهبردی كه در خصوص این پروژه كلیدی انجام داده‌اند تشكر كنم.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه امروز با همدلی و هماهنگی شاهد بهره‌برداری از یك قطعه مهم در كریدور شمال-جنوب هستیم، افزود: اتصال قزوین-رشت و تداوم اتصال آن به آستارا از طریق ریل می‌تواند سهم مهمی هم در رفاه و هم در ایمنی سفر به استان گیلان و گردشگری داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: این اتصال می‌تواند در شكوفایی اقتصادی منطقه و تردد و ترانزیت نقش بسیار موثری داشته باشد، همچنین این پروژه ترانزیت خارجی كشور را نیز افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح كرد: پیش از این در پروژه آستارا-آستارا، افزایش ترانزیت و بار رخ داده است و در این مسیر توانسته‌ایم بار ترانزیتی از هزار تن را به یك میلیون تن برسانیم كه نشان دهنده نقش مهم ترانزیتی مسیر فوق است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امروز باید به همه كارگران، دست‌اندركاران ایرانی و بومی پروژه اتصال ریلی استان گیلان خدا قوت گفت.