رئیس جمهور آذربایجان در نشست مشترک با حسن روحانی گفت:راه آهن رشت – آستارا روابط دو کشور را که بر اساس اعتماد و احترام متقابل شکل گرفته، مستحکمتر ساخته است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس جمهور آذربایجان در  نشست مشترک هیأتهای عالی‌رتبه دو کشور ایران و آذربایجان  در باکو ، با ابراز خرسندی از جهش در روابط تهران – باکو گفت: با اجرای اسنادی که امروز به امضاء می‌رسد و افق روابط دو کشور را بیش از پیش روشن می‌کند، شاهد تحکیم روابط مشترک خواهیم بود.

الهام علی اف تصریح کرد: روابط سیاسی و برادرانه دو کشور، پشتوانه محکمی برای همکاری های موفق در زمینه اقتصاد، تجارت و انرژی است و فعالیتهای مشترک ایران و آذربایجان در طرح‌هایی همانند انرژی در دریای خزر و راه آهن رشت آستارا روابط دو کشور را که بر اساس اعتماد و احترام متقابل شکل گرفته، مستحکمتر ساخته است.

 وی تصریح کرد: استفاده مشترک از منابع خزر، اتصال کریدورهای ریلی شمال به جنوب و شرق و غرب، دستاورد بزرگی برای دو ملت و منطقه است.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به همکاریهای گسترده دو کشور در حوزه بهداشت و درمان گفت: همکاریهای ما در حوزه بهداشت پیشرفت محسوسی داشته است و ایران به زودی مدیریت چند بیمارستان در باکو را برعهده می‌گیرد.

علی اف، افزایش سرمایه گذاری های مشترک را در مسیر توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور ضروری خواند و افزود: حوزه هایی همانند احداث ترمینال های باری، خودروسازی و داروسازی، از جمله زمینه های گسترده همکاری میان دو کشور است.

وی افزود: در موضوع تقویت همکاری های بانکی نیز با تصمیاتی که در کمیسیون مشترک بررسی می شوند، بزودی شاهد تحول جدیدی در این عرصه خواهیم بود.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با حمایت از سیاست ایران برای تامین صلح و امنیت منطقه، گفت: متأسفانه کشورهایی خارج از منطقه با مداخله های خود باعث افزایش جنگ و کشتار در منطقه شده اند و ما معتقدیم هیچ نیروی خارجی نباید در امور داخلی کشورهای منطقه مداخله کند.