رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از آغاز فعالیت پنج تشکل جدید رسانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: دشمن امروز به دنبال القای ناامیدی است که رسانه‌ نقش مهمی در مقابله با آن ایفا می کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهدی پارسا صبح پنجشنبه در نشست با هیئت رئیسه صنوف مطبوعات گیلان با اشاره به نقش تشکل‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن، اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای با مجموعه‌ای از رسانه‌ها رو به رو هستیم که در این میان نقش، جایگاه و اهمیت تشکل‌های رسانه‌ای بسیار برجسته است.

وی با بیان اینکه پنج تشکل جدید رسانه‌ای در گیلان تشکیل و آغاز به کار کرده است، افزود: انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگار گیلان، اتحادیه روزنامه‌نگاران خزر، انجمن ورزش‌نویسان غرب گیلان، خبرنگاران برون‌مرزی و شبکه خبرنگاران محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف فعال است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه در گذشته تنها دو تشکل صنفی خانه مطبوعات و هفته‌نامه‌های گیلان تشکیل شده بود، گفت: امروز تعداد تشکل‌های فعال به هفت تشکل افزایش یافته و شاهد برنامه‌ریزی خوبی در فعالیت تشکل‌های رسانه‌ای هستیم.

پارسا با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد دوقطبی، ناامیدی و فتنه‌انگیزی است، تصریح کرد: رادیو، تلویزیون، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و ماهواره‌ها از جمله ابزارهای جنگ رسانه‌ای هستند.

وی با انتقاد از عدم حمایت یارانه‌ای دولت از پایگاه‌های خبری و تحلیلی، بیان کرد: گردش بیش از ۶۰ درصد رویدادهای خبری از طریق پایگاه‌های خبری و تحلیلی است و بی‌توجهی به این بخش آسیب‌های جدی فرهنگی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به پیشتازی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان‌های کشور، ادامه داد: گیلان، استان نخست کشور در حوزه آموزش خبرنگاران است و بسیاری از دوره‌های آموزشی اصحاب رسانه در سطح کشور با الگوگیری از دوره‌های گیلان برگزار می‌شود.