فاضلی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات خبرنگاران بهره برد، تصریح کرد: باید از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات خبرنگاران و ایجاد امنیت برای این قشر بهره گرفت.

به گزارش ندای گیلان،فیروز فاضلی، امروز (۱۷ مرداد) در مراسم استانی روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت با اشاره به مجوزهای صادر شده در حوزه رسانه استان، اظهار کرد: گیلان دارای ۱۷۶ نشریه مکتوب و در مجموع با ۲۹۳ نشریه مکتوب و مجازی دارای مجوز دارای رتبه ششم در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ پایگاه خبری استان دارای مجوز بوده و رتبه دوم کشوری را از این لحاظ کسب کردیم، افزود: بنده به پشتوانه رسانه‌ها در گیلان به عنوان دبیر کارگروه مطبوعات کشور انتخاب شده‌ام و امیدوارم بتوانیم مشکلات و مطالبات خبرنگاران کشوری را در این کارگروه مطرح و پیگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات اظهارکرد: خانه مطبوعات هویت صنفی مطبوعات و رسانه‌هاست و باید به این سمت حرکت کرد تا همه خبرنگاران عضو این خانه شوند.

فاضلی از راه‌اندازی کمیته عکاسان خبری گیلان در موسسه خانه مطبوعات استان در آینده‌ایی نزدیک خبر داد و بیان کرد: باید از نگاه ویژه به برخی رسانه‌ها پرهیز کنیم، قلم سلاح خبرنگاران است و رسانه‌ها باید در رقابت با هم مطرح و جایگاه خود را تثبیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت حاصل کمیت است، اذعان کرد: رسانه‌ها باید در معنای رقابت مطرح شوند تا در این رقابت شاخص‌های کیفی رسانه ارتقا یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سامانه جامع خبرنگاران کشور تصریح کرد: این سامانه جهت ساماندهی خبرنگاران توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده که وضعیت بیمه خبرنگاران نیز در این سامانه مشخص می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات خبرنگاران بهره برد، تصریح کرد: باید از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات خبرنگاران و ایجاد امنیت برای این قشر بهره گرفت.

وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید دولت شفافیت است، تصریح کرد: در جهت شفاف سازی و برآورد خواسته خبرنگاران افداماتی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوبی به خبرنگاران خواهد رسید.