رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به تولید ۴۸۰ تن پیله تر ابریشم امسال در استان گیلان، گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در صنعت ابریشم گیلان ضروری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عدیل سروی  در دیدار با مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه کمیته امداد در کنار ارتقای سطح فرهنگی و اعتقادی مددجویان به مقوله معیشت و اقتصاد آنها نیز توجه ویژه دارد، گفت: استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت نوغانداری دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود نیروی انسانی در سطح روستاها استان گیلان، افزود: ۳۵ تا ۴۰ درصد نوغانداری در استان گیلان انجام می شود که می توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی حاضر در روستاها در شاهد توسعه این صنعت شویم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به توزیع ۱۳ هزار و ۸۰۰ جعبه تهم نوغان در سال جاری در استان گیلان، گفت: از این تعداد دو هزار جعبه در میان مددجویان کمیته امداد توزیع شده است.

سروی با بیان اینکه استان گیلان امسال بیش از ۴۸۰ تن پیله تر ابریشم تویلد کرده است، تأکید کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی در این استان ضروری است و انتظار می‌رود کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های موجود در این راستا با همکاری این مرکز نسبت به ایجاد کارگاه‌های ابریشم‌کشی خانگی توسط مددجویان متقاضی اقدام کند.