فرماندار املش از راه‌اندازی سایت پروازی تفریحی، گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

ندای گیلان:فرماندار املش از راه‌اندازی سایت پروازی تفریحی، گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

مهدی جعفری با اشاره به وجود مواهب طبیعی و گردشگری در این شهرستان اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از طرف فرمانداری سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گردشگری در املش پیگیری می‌شود.

وی از راه‌اندازی سایت پروازی تفریحی،گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در املش خبر داد و افزود: هواپیماهای تک‌نفری و دونفری به منظور سیاحت، تفریح و گردش در مناطق بکر املش به‌زودی به پرواز در می‌آیند.

*احداث راه جدید ییلاقی در املش

جعفری در ادامه با بیان اینکه مبلغ 300 میلیون تومان برای احداث راه ارتباطی مناطق ییلاقی املش اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از مسیر مذکور موجب صرفه‌جویی در زمان و سوخت می‌شود.

فرماندار املش مسیر جاده جدید ییلاقی را 17 کیلومتر دانست و بیان کرد: بهره‌برداری از مسیر مذکور موجب کاهش 55 کیلومتری تردد مردم از دیگر جاده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات احداث جاده ییلاقی املش به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: پیمانکار جاده مذکور توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان انتخاب شده است.

جعفری آغاز عملیات اجرایی جاده ییلاقی املش را از هفته آینده عنوان کرد و گفت: اجرای عملیات اجرایی پس از تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام می‌شود.

*احداث موزه در املش

فرمانده املش همچنین از صدور مجوز احداث موزه از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: دو مکان برای ایجاد موزه در املش تعرفه شده و 200 میلیون تومان اعتبار برای این منظور اختصاص داده شده است.

وی ساماندهی استخرهای حاشیه شهر املش را از دیگر اقدام‌ها دانست و اظهار کرد: طرح مذکور با همکاری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اجرایی می‌شود.

جعفری زمان اجرای ساماندهی استخرهای حاشیه شهر املش را از تیر ماه جاری عنوان کرد و گفت: 300 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح مذکور اختصاص داده شده است.