ندای گیلان:سید حسن میری به مناسبت هفته سلامت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت است، اظهار کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره» است. وی با بیان اینکه پیشگیری همواره موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود، افزود: پیشگیری […]

ندای گیلان:سید حسن میری به مناسبت هفته سلامت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت است، اظهار کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره» است.

وی با بیان اینکه پیشگیری همواره موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود، افزود: پیشگیری عامل مهم جلوگیری از هزینه‌های درمان بوده و بهتر از درمان است.

معاون فرهنگی‌ـ‌دانشجویی درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: این طرح از اردیبهشت سال گذشته اجرا شده و در گیلان جزو طرح‌های موفق است.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 60 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کردند، خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه شهری مردم 5 درصد و حوزه روستایی سه درصد هزینه‌های درمان پرداخت می‌شود.

میری، افزایش نظارت و حمایت از بیماران صعب‌‌العلاج را از جمله مهم‌ترین محورهای طرح تحول سلامت در کشور عنوان کرد و یادآور شد: طرح حول نظام سلامت برای ساماندهی وضعیت حوزه سلامت در کشور است و مردم از اجرای آن رضایت دارند.

وی با تصریح بر اینکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت 8 میلیون نفر در کشور فاقد بیمه سلامت بودند، گفت: 17 اورژانس هوایی در کشور راه‌اندازی شده و امیدواریم در گیلان نیز راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم گیلان دچار کمبود ویتامین «D» هستند، از مردم این استان خواست برای جبران کمبود ویتامین «D» شیر مصرف کنند.

وی در پایان از تأمین اعتبار بیمارستان 400 تختخوابی رشت در سفر هیئت دولت به گیلان خبر داد و متذکر شد: این بیمارستان جنرال در سال 95 افتتاح می‌شود.