مدیر فنی استودیو هلال گیلان گفت: راه‌اندازی استودیو هلال با تکیه بر نیروهای داوطلب و متخصص داخلی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،هلال‌‌احمر، جمعیتی بسیار بزرگ است و حضوری بسیار پررنگ در جامعه دارد، با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر ماموریت‌های مهم و حرفه‌ای و تخصصی مهمی را در کشور بر عهده دارد، حفظ ارتباط آن با مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر اندازه این نهاد به مردم نزدیکتر باشد، خدمات بهتری را ارائه خواهد داد، به سراغ مرتضی ادهمی مدیر فنی استودیو هلال گیلان رفتیم تا با نحوه فعالیت این استودیو بیشتر آشنا شویم.

در ادامه می توانید متن مصاحبه با مرتضی ادهمی مدیر فنی استودیو هلال گیلان را بخوانید.

-در ابتدا خود را برای مخاطبان معرفی کنید:

+بنده مرتضی ادهمی فارغ التحصیل رشته هنر و سینما، کارشناسی سینما گرایش تدوین، در مقطع ارشد سینما با گرایش کارگردانی فیلم و هم اکنون نیز دانشجوی مقطع دکتری در پژوهش فیلم هستم، همچنین به مدت ۲۷ سال است که در جمعیت هلال احمر حضور دارم و ۱۵ سال است که به صورت رسمی در جمعیت هلال احمر استان گیلان شاغل و هم اکنون نیز در حوزه روابط عمومی مشغول به خدمت هستم.

-ایده راه اندازی استودیو هلال گیلان از کجا کلید خورد؟

+هلال‌‌احمر، جمعیتی بسیار بزرگ است و حضوری بسیار پررنگ در جامعه دارد، با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر ماموریت‌های مهم و حرفه‌ای و تخصصی مهمی را در کشور بر عهده دارد، لذا حفظ ارتباط آن با مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر اندازه این نهاد به مردم نزدیکتر باشد، خدمات بهتری را ارائه خواهد داد.

-فعالیت های این استودیو از چه پارامترهایی شکل گرفت؟

+فعالیت استودیو هلال بسیار ضروری است، از این طریق مردم هرچه بیشتر در جریان فعالیت‌هایی که برای آن ها انجام می‌شود و بیشتر آن ها از سوی خود مردم انجام می‌شود، قرار گرفته و امیدواریم همین امر توسعه فعالیت‌های هلال‌احمر را برای دستیابی به جامعه‌ای ایمن و تاب‌آور را به دنبال داشته باشد، جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیاز داشت تا به صورت حرفه‌ای راه‌اندازی استودیو هلال را دنبال کند، سابق بر این برنامه استودیو هلال به صورت پراکنده تهیه و پخش می‌شد، اما نیاز بود این مهم با اتکا به نیروهای روزآمد و حرفه‌ای و البته با تکیه بر توان تخصصی داخلی به صورت دائمی پیگیری و اجرا شود و لذا این استودیو در درون جمعیت راه‌اندازی شد.

-به نظر شما نقطه قوت استودیو هلال گیلان در چیست؟

+جهت‌گیری جمعیت هلال‌احمر به این سمت است تا بتواند فعالیت‌های خود را از درون ساماندهی کرده و انجام دهد و این مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و از آنجا که جلوگیری از اسراف و تاکید بر صرفه‌جویی شعار اساسی هلال‌احمر است، راه‌اندازی استودیو هلال با تکیه بر نیروهای داوطلب و متخصص داخلی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت، ما امکان ایجاد یک رسانه تحت وب را برای اولین بار راه اندازی کردیم به گونه ای که در کمتر از چند ساعت واحد سیار این استودیو می تواند در محل حادثه مستقر و به صورت پخش زنده اقدامات و اخبار حادثه را بر روی یک بستر وب پخش نماید، همچنین کلیه شبکه های تلویزیونی رسمی، این دسترسی را دارند که تصاویر ما را با نظارت پخش خود بر روی آنتن شبکه خود ببرند.

-عناوین برنامه های استودیو هلال چه چیزهایی است؟

+ اینگونه خدمتتان عرض نمایم که بخش مهمی از فعالیت‌های هلال‌احمر آموزش همگانی و نیروهای تخصصی جمعیت است، بر این اساس ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در هلال‌احمر برای توسعه آموزش همگانی در جامعه نیاز داشت تا بستری برای ارائه مستمر آموزش‌های همگانی ایجاد شود که در این زمینه استودیو هلال نقش مهمی را ایفا خواهد کرد یعنی در زمانی که در بستر حوادث فعالیتی نداشته باشیم به مباحثی از جمله آموزش همگانی و امور خیرخواهانه می پردازیم.

-استودیو هلال گیلان سرشار از نکات مثبت است، به نظر شما وجه متمایز آن چیست؟

+ما برای پخش در محل حادثه نیاز به برق نداریم، اگر تمام زیرساخت‌های رسانه ای نیز از بین رفته باشد ما یک موج رایویی به عنوان «رادیو نجات» روی باند sw اخبار مهم حیاتی رو به مردم کل ایران و منطقه مخابره می کنیم.

-سخن پایانی؟

+ استودیو هلال گیلان با حضور ریاست محترم جمعیت هلال احمر دکتر همتی افتتاح شد، امیدواریم استودیو هلال بتواند منشاء خدمات بسیار خوبی برای نمایش فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر در جامعه باشد، ما نیز با آغوشی باز پذیرای همه داوطلبین متخصص در این حوزه هستیم تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارند. در پایان نیز از مدیرعامل محترم و مدیریت و همکاران خوبم در روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان تشکر ویژه دارم.

در پایان تحریریه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان برای ایشان در ادامه مسیر زندگی و موفقیت هایشان آرزوی پیروزی و سربلندی دارد.