مدیرکل زندان های گیلان، از اجرایی شدن سامانه دریافت عریضه الکترونیکی زندانیان در زندان های استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،رضا محمدی اصل در نشست تخصصی شورای معاونین اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، یکی از اولویت های ساز و کار سازمانی را تکریم زندانیان و خانواده های آنان دانست و اظهار کرد: پیشرو بودن در این امر حیاتی است.

وی افزود: علوم زندانبانی را باید با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای به روز از حالت ایستا به پویایی تغییر داد و بسترهای لازم جهت ارتقای خدمات را ایجاد کرد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان استفاده از تکنولوژی را به عنوان ابزاری جهت مداخله در چرخه اصلاح و تربیت دانست و عنوان کرد: ورود تکنولوژی و استفاده از دانش های متعدد در راستای تفکرات سازنده نقش موثری دارد، به ویژه استفاده از تکنولوژی در نیازهای انسان برای هموار نمودن مسیرهایی که به آن نیاز دارد با وجود فراز و فرودهای فراوان یک امری بدیهی است و می بایست با دانش روز همگام شد.

محمدی اصل، از اجرایی شدن سامانه دریافت عریضه الکترونیکی زندانیان در زندان های استان خبر داد و عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی وب کیوسک در زندان ها انجام شده و زندانیان برای سهولت در کار و پیگیری نتایج اقدامات انجام شده با مراجعه به وب کیوسک های تعبیه شده در بند و ورود شماره شناسایی خود اقدام به انتخاب نوع عریضه کرده که قابل پیگیری نیز است.

وی با اشاره به پروسه عریضه الکترونیکی، خاطرنشان کرد: زندانی می تواند براساس نوع درخواست، اقدام به ثبت درخواست به صورت الکترونیکی و دریافت کد رهگیری کرده و از مسیرهای طی شده درخواستش تا نتیجه پایانی در شورای طبقه بندی زندان اطلاع یابد.

این مقام مسئول، درخصوص مزایای این طرح نیز یادآور شد: می توان با ورود وب کیوسک به زندان ها از عواملی همچون حذف کاغذ، استفاده بهینه از زمان، اشتباهات سهوی نیروی انسانی، حذف فرایندهای مربوط و جمع آوری و در نهایت ارایه خدمات مطلوب تر به مددجویان جلوگیری کرد.