رخی از این کشیش ها هم مدعی هستند که پیغامی از سوی خداوند دریافت کرده اند که دنیا به زودی به پایان میرسد و آنها میخواهند این پیغام خداوند را به انسان ها برسانند.

به گزارش ندای  گیلان رادیو فرانسه(RFi) در بخش ناظران، از به ستوه آمدن مردم کامپالا پایتخت این کشور از سر و صدای کشیش ها در خیابان های این شهر خبر داد.
این رادیو افزود: « به گفته ناظران ما در این شهر، بسیاری از کشیش ها رو به خیابان ها آورده اند و با صدای بسیار بلند و در بسیاری از موارد با بلندگو، مردم را “براۀ راست هدایت”میکنند. بسیاری از آنها نیز مدعی هستند “آخرالزمان”نزدیک است.»
رادیو فرانسه در ادامه افزود:«الحاجی روزنامه نگار ساکن کامپالا در این زمینه به ناظران میگوید: ماه ها است من هر روز تعداد بسیار زیادی از کشیش ها را در خیابان ها می بینم که سعی می کنند مردم را “هدایت”کنند. هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود. فکرهدایت در خیابان ایده ای بوده که برخی از کشیش ها به ذهنشان رسیده و حالا همه گویا دارند همین کار را تکرار میکنند.»
این رادیو در ادامه افزود:«یکی از کشیش ها به من گفت علت اینکه به خیابان آمده و در آنجا مردم را “موعظه”می کند، این است که دیگر کسی به کلیسا نمی رود و او هر یکشنبه تنها چند نفر انگشت شمار را در کلیسا می بیند؛ در نتیجه آنها نیز تصمیم گرفته اند برای رساندن “پیغام”خود به مردم به خیابان ها بیایند. برخی از این کشیش ها هم مدعی هستند که پیغامی از سوی خداوند دریافت کرده اند که دنیا به زودی به پایان میرسد و آنها میخواهند این پیغام خداوند را به انسان ها برسانند.»
کشیش ها به مناطق مهم شهر میروند، جایی که رفت و آمد زیادی هست، حتی زمانی که ترافیک سنگین است خود را به میان خیابان و خودروها میرسانند. آنها خیلی سر و صدا به راه می اندازند، برخی از آنها بلندگو و استریوهای بسیار بزرگی با خود دارند.

 

بر اساس آمار رسمی، حدود 35 درصد مردم اوگانادا را پروتستانها تشکیل میدهند.

 

جام