فرهاد رهبر گفت:امسال شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند و شهریه متغیر 10 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد رهبر در نشست خبری گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگی است. تا امروز ۵.۵ میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.»

او افزود: «همچنین در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون نفر در دانشگاه آزاد در حال تحصیل‌اند، دانشگاه با ۷ میلیون خانواده در ارتباط است. این دانشگاه مردمی است، مردم در تاسیس مشارکت داشته‌اند و امروز هم در اداره آن سهیم هستند. مردم انتظار دارند که دانشگاه آزاد بخشی از مشکلات را حل کند. در مقطعی دانشگاه مشکل ادامه تحصیل را حل کرد، امروز دیگر مشکل، ادامه تحصیل نیست، بلکه کارآفرینی انتظار مردم است.»

رهبر گفت: «دانشگاه نسل اول به دنبال کادرسازی بود، نسل دوم به دنبال ارتقای علم بود، امروز دانشگاه نسل سوم باید کارآفرین باشد و انتظار مردم اشتغال فارغ‌التحصیلان است. سوال مهم امروز مردم این است که با وجودیکه کشور ثروتمند است چرا مردم فقیر هستند؟ دانشگاه آزاد برای پاسخ به این سوال کمک می‌کند. البته دانشگاه صرفا به دنبال جواب نیست، بلکه به دنبال راهکار عملی است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم کارهای زیادی انجام داده است، امروز هم دانشگاه آزاد به دنبال تبدیل علم به ثروت است، معاونان دانشگاه در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستند تا چگونه علم به ثروت تبدیل شود. امروز محدودترین سرمایه دنیا سرمایه فیزیکی نیست، بلکه سرمایه انسانی است، کشور ما هم منابع غنی دارد و هم سرمایه انسانی. چیزی که ضعف دارد، مدیریت است، باید بین منابع و سرمایه انسانی ارتباط برقرار کرد.»

او گفت: «مردم امروز از سیاسی‌کاری در نهادها رنج می‌بردند. چپ و راست دنبال منافع قبیله‌ای هستند، البته گاهی خودشان به خودشان ضربه می‌زنند، امروز سیاسی‌کاری به کشور صدمه زده است. اگر از تمام فرصت‌های کشور استفاده شود به نفع همه است، دانشگاه آزاد اسلامی به دور از سیاسی‌کاری ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.»

رهبر از مدیریت‌های قبلی دانشگاه آزاد تشکر کرد و گفت: «امروز ما درختی تحویل گرفته‌ایم که زمان میوه دادن آن است، امروز در دانشگاهی هستیم که با تلاش همه گذشتگان به جایگاه رفیعی رسیده است.»

وی با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی ویژه برای برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد تصریح کرد: امسال شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند و شهریه متغیر 10 درصد افزایش می‌یابد.

او به ویژگی‌های سامانه “ایده” دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «در این سامانه ایده‌ها ثبت می‌شود، ایده‌ها برای تجاری‌سازی در صندوقی به همین منظور بررسی می‌شود. بودجه لازم تعیین و تجاری‌سازی انجام می‌شود. ما یک مشکل اساسی داریم و آن اینکه تا به حال ۸۰ درصد درآمد دانشگاه از طریق شهریه تامین می‌شد ولی در سال ۹۶ درآمد غیر‌شهریه‌ای را افزایش می‌دهیم تا در سال ۱۴۰۴ درآمد غیرشهریه‌ای به ۴۰ درصد برسد.»