دیواره سنگ نوردی پارک شهر رشت پس از تجهیز و بازسازی، مجددا راه‌اندازی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دیواره سنگ نوردی پارک شهر با حضور سید محمد احمدی شهردار رشت، عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از ورزشکاران در پارک شهر رشت مجددا راه‌اندازی شد.

«سید محمد احمدی» شهردار رشت در حاشیه این برنامه با اشاره به رویکرد شهرداری در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت و ترویج ورزش در بین جوانان است.

 شهردار رشت با بیان اینکه هرچه در عرصه‌ توسعه سرانه ورزشی هزینه شود اثرات آن بیشتر در جامعه قابل مشاهده است اضافه کرد: این موضوع نه تنها رابطه معکوسی با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد بلکه به توسعه منابع انسانی هم کمک خواهد کرد.

وی افزایش امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در شهر رشت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در مدت اخیر تلاش کردیم با توجه به منابع و اعتبارات در دسترس عملکرد خوبی در حوزه توسعه امکانات ورزشی از خود به جای بگذاریم هر چند که هنوز کارهای بسیار زیادی باید انجام شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز و امکانات ورزشی به ویژه در مناطق کمتربرخوردار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اهدافی بوده که توسط شهرداری رشت دنبال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه جوانان باید از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرند افزود: اداره ورزش و جوانان متولی اصلی ورزش محسوب می‌شود اما شهرداری رشت با استفاده از ظرفیت‌های خود تلاش می‌کند تا با حمایت از ورزشکاران و جوانان در راستای ترویج ورزش گام بردارد.

شهردار رشت از اعلام آمادگی شهرداری رشت برای انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی خبر داد و افزود: با آغاز فصل جدید همکاری‌های مشترک میان شهرداری رشت و اداره ورزش و جوانان می‌توانیم زمینه‌های لازم برای ترویج ورزش همگانی و قهرمانی را فراهم کنیم.

احمدی در پایان یادآور شد: شهرداری رشت نگاه خوبی به مباحث ورزشی و تفریحی جوانان و نوجوانان داشته است و در این راستا به مباحث فرهنگی و ورزشی توجه ویژه‌ای شد.

* نقش مهم شهرداری رشت برای ترویج ورزش در محلات رشت

«محمد حسن عاقل منش» عضو شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم نقش مهم شهرداری رشت برای ترویج ورزش در محلات رشت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت از شهرداری رشت در راستای راه‌اندازی و بازسازی دیواره سنگ نوردی قدردانی می‌کنم.

عاقل منش تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت تلاش کرده تا در راستای عمل به مسئولیت خود نسبت به تقویت و ترویج ورزش و حمایت از ورزشکاران اقدام کند که عملکردش جای تقدیر دارد.

* بازسازی دیواره سنگ نوردی رشت با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان

«یاسر محجوب» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دیواره سنگ نوردی شهرداری چهار سال بلا استفاده مانده بود اظهار داشت: این دیواره با هزینه ۶۰ میلیون تومان بازسازی شد.

وی دیواره سنگ نوردی شهرداری رشت را جزو سه دیواره استاندارد کشور دانست و افزود: در تلاشیم دیوار سنگ نوردی ویژه بانوان در پارک بانوان احداث نماییم.

گفتنی است:دیواره سنگ نوردی پارک شهر رشت با ارتفاع ۱۲ و عرض ۶ متر بلندترین دیواره در شمال کشور محسوب می‌شود که مجهز به تجهیزات به روز دنیا بوده و قابلیت برگزاری مسابقات بزرگ در این رشته را دارد.