اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان فومن با حمید رضایی سرپرست فرمانداری این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش ندای گیلان از فومن ،رضایی با تاکید بر اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان دارای وجاهت قانونی است و حقوق اقشار مختلف مردم را دنبال می کند، یادآور شد: در تصمیم گیری ها نیز انجمن از قدرت بالایی برخوردار است و رای آن تاثیر گذار است بنابراین اگر کسی این انجمن را به رسمیت نشناسد در واقع قانون را به رسمیت نشناخته است.
سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه وظایف دستگاه ها در شناسایی و برخورد با متخلفان مشخص است، تصریح کرد: تعزیزات حکومتی به عنوان نهادی بی طرف و مستقل وظیفه رسیدگی به تخلفات را برعهده دارد.
رضایی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در کنار سایر دستگاه ها بازوی کمکی برای شناسایی و گزارش تخلفات احتمالی عنوان کرد و گفت: این انجمن دیده بان بازار است و وظیفه رصد و شناسایی تخلفات را برعهده دارد.
وی تصمیمات تعزیرات حکومتی را لازم الاجرا عنوان کرد و افزود: با توجه به مسئولیت های انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتظار می رود که تعزیرات حکوتی به گزارش های این انجمن توجه بیشتری داشته باشد.
سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه ساماندهی سوخت با ظرافت خاصی رخ داده است، یادآور شد: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالا و خدمات وجود ندارد.
رضایی با بیان اینکه اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت نباید تاثیری بر نرخ حمل و نقل داشته باشد، یادآور شد: طی سالهای گذشته طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی شده و امروز خودروهای داخل شهری عموما دوگانه سوز هستند که قیمت سی ان جی افزایش نیافته است.
وی با بین اینکه سهمیه مناسبی در اختیار خودروهای بین شهری قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در بخش اتوبوسرانی نیز نرخ گازوئیل افزایش پیدا نکرده است و در بخش حمل و نقل کالا نیز همین شرایط حاکم است.
رضایی با تاکید بر اینکه در کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد، افزود: در جلسات تنظیم بازار همواره بر این نکته تاکید شده که کالاهای یارانه ای باید باتوجه به ظرفیت جمعیت شهرستان اختصاص یابد و در کنار آن نیز توزیع کالا باید از لحاظ جغرافیایی عادلانه و در دسترس عموم مردم باشد.
سرپرست فرمانداری فومن خواستار توجه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به وظایف ذاتی خود شد و گفت: امکانات اولیه جهت استقرار این انجمن و تامین تجهیزات اداری لازم فراهم آورده می شود.
رضایی با بیان اینکه اصناف بزرگترین ساختار نظارتی بر بازار هستندف اظهار کرد: بازاریان حبیب خدا، رفیق مردم و بازوی دولت هستند.