سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون اهمیت دارد و باید این مهم با تلاشی مضاعف، پیگیری شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین مصطفی پور در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با قدردانی از تلاش همه فعالان مقابله با کرونا در استان ، وضعیت تمامی شهرستان های گیلان را آبی اعلام کرد و افزود: این مهم در سایه تعامل مردم و مسئولان تحقق یافته است.

وی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در کشور گفت: با توجه به سرعت انتقال بالای این ویروس در مقایسه با سویه های گذشته ، لازمست واکسیناسیون با سرعت بیشتری در استان انجام شود.

مصطفی پور با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، عادی انگاری و کم توجهی به دستورات ستاد ملی مدیریت کرونا را تهدیدی بزرگ در جهت خیزش موج جدیدی از این بیماری خواند و گفت: اطلاع رسانی و ساخت محتوای آموزشی برای مقابله با کرونا و گسترش آن تداوم داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: مراقب و نظارت در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید ضمن تاکید بر لزوم واکسیناسیون ، اصول خودمراقبتی به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی دوساله اخیر مدارس و دانشگاه ها موجب افت تحصیلی دانش آموزان شده ، به اثرات منفی آن در بلند مدت اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم گیری ها ، در سال تحصیلی جدید با کمک خیران و سایر دستگاه ها ، کلاس های درس از تهویه مناسب برخوردار می شوند.

 وی تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اجرای طرح ناظران سلامت در مدیریت کرونا، همچنان از پتانسیل آن در کاهش شمار مبتلایان به کرونا و افزایش سطح سلامت در استان بهره گرفته شود.

مصطفی پور یادآور شد: آرامش عمومی استان و خارج شدن از بحران اولیه کرونا ، حاصل اقدامات انجام شده برای قطع زنجیره همه گیری این ویروس و جلوگیری از برگزاری اجتماعات گسترده بوده است از اینرو ضمن پیگیری اخبار مرتبط تنها از سوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان ، حضور در اجتماعات حتما منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

وی بر لزوم  رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه ها ، اجرای مسابقات ورزشی و نیز در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: نظارت ها در این بخش با جدیت ادامه یابد.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند ، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.