نماینده رشت و خمام در مجلس گفت: احیای ملک چهار راه قدس و همچنین بهبود وضعیت داروخانه هلال احمر رشت دو موضوع مورد انتظار مردم است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت و خمام در مجلس در جلسه با سرپرست هلال احمر گیلان با بیان اینکه کمک به انسان‌های آسیب دیده و دارای آلام روحی، اعضا و داوطلبان هلال احمر را از لحاظ روانی و وجدانی اقناع می‌کند، گفت: مأموریت‌های هلال احمر با فطرت پاک انسانی همخوانی دارد و به همین خاطر گرایش و تمایل عموم مردم برای همکاری با جمعیت قابل توجه است.

کوچکی نژاد با اشاره به اهمیت آموزش‌های عمومی و جذب نیروهای داوطلب و آماده بودن زمینه‌های لازم برای فعالیت جمعیت در شهرستان‌های رشت و خمام، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری جمعیت هلال احمر استان به زودی شاهد اقداماتی مؤثری در این زمینه باشیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس همچنین گفت: احیای ملک چهار راه قدس (میکائیل) و همچنین بهبود وضعیت داروخانه هلال احمر رشت دو موضوع مورد انتظار مردم است که باید نگاه ویژه ای به آن داشت.

لزوم توسعه و تحول جمعیت هلال احمر

در ادامه «هادی سلیمی» سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان، ضمن معرفی خدمات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمعیت در بخش‌های مختلف از جمله جوانان، داوطلبان، امداد و نجات و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر را تشریح کرد.

سلیمی‌با ابراز خرسندی از اشراف و تعلق خاطر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مأموریت‌های عام المنفعه و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: بحث داروخانه و پروژه چهارراه میکائیل دو موضوع مهمی است که در دستور کار قرار دارد و بزودی خبرهای خوبی در زمینه خواهیم شنید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه ای در بخش آموزش‌های همگانی در دستور کار قرار دارد، افزود: آموزش‌های همگانی و توسعه پایگاه‌های امداد و نجات استان در اولویت قرار دارد.

سلیمی بر توسعه و تحول این نهاد عام المنفعه تاکید کرد و گفت: تحول، توسعه و مولدسازی در نهاد مردمی هلال احمر زیر سایه اصول بی طرفی و بی غرضی تعریف شده است که برای رسیدن به آن به همدلی و هم افزایی مدیران، خدمات، داوطلبان و جوانان نیاز است.