پس از بهره‌برداری از خوابگاه ۳۲ میلیارد تومانی شهید سلیمانی، دومین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خریداری‌شده به ارزش 75 میلیارد تومان ویژه پسران توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت ارتباط تصویری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، دومین خوابگاه خریداری‌شده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت ارتباط تصویری توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزشی، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و جمعی از مدیران افتتاح و رسماً به بهره‌برداری رسید.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی ارشاد به‌عنوان دومین خوابگاه دانشجویی پس از خرید خوابگاه شهید سپهبد سردار سلیمانی در سال جاری با تأمین اعتبار از محل دریافت وام صندوق رفاه دانشجویان و درآمدهای دانشگاه خریداری‌شده است.
به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجموعاً برای خرید و تجهیز این دو خوابگاه دانشجویی بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با خرید خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی و خوابگاه ارشاد درصد امکانات خوابگاهی دانشجویان از ۲۲ درصد به ۲۸ درصد افزایش‌یافته، گفت: در حال حاضر سرانه خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۳.۴۸ مترمربع به ۱۴.۶۶ مترمربع افزایش‌یافته است.
به گفته دکتر سالاری، خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد در هفت‌طبقه شامل پنج طبقه مسکونی، زیرزمین، پارکینگ و پشت‌بام به همراه فضای سبز با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال خریداری‌شده است.
خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد دارای ۲۷ واحد مسکونی یک، دو و سه خواب بوده که ظرفیت اسکان بیش از ۳۰۰ نفر دانشجو را دارد.
متراژ زمین خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۸۵۰ متر، متراژ مسکونی آن چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع و متراژ کل آن نیز چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دسترسی آسان به مراکز مهم ورزشی، رفاهی و خدماتی، پارکینگ اختصاصی جهت پارک خودروهای دانشجویان و همچنین نزدیکی به مرکز شهر و فروشگاه‌های بزرگ است.
خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی نیز با اعتبار بالغ‌بر ۲۷ میلیارد تومانی خریداری و با اعتبار پنج میلیارد تومانی تجهیز شده که مساحت این خوابگاه سه هزار و ۲۵۰ مترمربع و همچنین ظرفیت اسکان آن حدود ۲۵۰ نفر از دانشجویان است.
گفتنی است هم‌زمان با افتتاح رسمی خوابگاه دانشجویی ارشاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هفت طرح خوابگاهی و اماکن دانشجویی دیگر در تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شدند.
همچنین در حاشیه این آئین از پویش ملی «سخاوت» که با هدف ساخت، بازسازی و تجهیز خوابگاه دانشجویی با مشارکت خیران نیز رونمایی شد.