شهردار رشت:شهر سالم شهری است که ایمن باشد و مردم روح سالم و بانشاطی داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عصر پنجشنبه دومین جشنواره گلهای شمعدانی در پارک توحید گلسار رشت افتتاح شد.

محمدعلی ثابت قدم نیز ضمن قدردانی از تمامی برگزار کنندگان این جشنواره گفت : شهر سالم شهری است که ایمن باشد و مردم روح سالم و بانشاطی داشته باشند.

شهردار رشت با تاکید برلزوم شادابی و نشاط روح و جسم شهروندان افزود : باید با کمک به ایجاد فضاهای عمومی، زمینه های نشاط عمومی را فراهم کنیم.

 برگزاری دائمی جشنواره ها
وی تصریح کرد : با برگزاری جشنواره ها در نقاط مختلف شهر به ویژه در محدوده بازآفرینی، مردم و گردشگران به صورت دائمی از چنین جشنواره هایی استفاده خواهند کرد.

رشت شهر جشنواره ها
رضا رسولی رشت را  شهری با ظرفیت های تبدیل شدن به شهر جشنواره ها معرفی کرد و گفت : شهر رشت به واسطه سرمایه های اجتماعی قابلیت تبدیل شدن به شهر جشنواره ها را دارد.
رئیس کمیسیون حمل و تقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت جشنواره ها را به عنوان فرصتی برای جذب گردشگران دانست و تصریح کرد : جشنواره شمعدانی ها می تواند الگویی برای این موضوع باشد.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل و غنی شهر رشت خاطر نشان کرد : درک درستی از کنار هم بودن، بدون به وجود آمدن حاشیه به دست آورده ایم و این موضوع بارها اثبات شده است. باید بر پایه درک شرایط و فرصت های اجتماعی گام های بعدی را برداریم.

زندگی شبانه، مزیت رشت
رسولی در ادامه افزود : در شهر رشت مزیتی به نام زندگی شبانه وجود دارد که شاید در هیچ کجای ایران یافت نشود.
وی با اشاره به مشکلاتی مثل دستفروشی گفت : می توان تا حدودی با انتقال دستفروشان به بازارهای شبانه، این معضل را ساماندهی کرد.

رضا رسولی جذابیت های کالبدی مثل رودخانه ها و تالاب را برای تبدیل شدن به تفرجگاه زمان بر دانست و تصریح کرد : در فقدان این موارد ، سرمایه اجتماعی بهترین فرصت برای شهر رشت است.

جشنواره شمعدانی ها  ثمره مشارکت مردم است

محمد پورناصرانی دومین جشنواره شمعدانی ها را ثمره مشارکت مردم دانست و گفت : شهرداری متعلق به مردم است و شهروندان در چنین جشنواره هایی تمرین مشارکت می کنند.
مدیر شهرداری منطقه یک رشت در ادامه از تمامی گروه هایی که بیش از شش ماه برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و افزود : مطالبه گری و تمرین مشارکت به ساختن شهری بهتر کمک می کند.

رودخانه ها، سرمایه های رشت هستند

پورناصرانی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل برگزاری جشنواره شمعدانی ها در پارک توحید و در مجاورت رودخانهجشنواره گ این است که رودخانه ها سرمایه های رشت هستند.

 مشارکت بیشتر مردم لازمه بهبود محیط شهری

علیرضا محمدی هدف از برگزاری این جشنواره افزایش نسبت مشارکت مردم محور به سازمان محور در حوزه های زیباسازی و فضای سبز معرفی کرد و گفت : تلاش می کنیم برای بهبود محیط شهری از مردم بیش از پیش کمک بگیریم.

دبیر جشواره گل های شمعدانی گروه های مشارکت کننده در این جشنواره را به روی صحنه دعوت کرد و از زحمات آن ها تقدیر کرد.

 استقلال اقتصادی و زیباسازی شهری از نتایج بازیافت

ایراندخت توسلی، فعال محیط زیست، با تاکید بر مقوله بازیافت گفت : استقلال اقتصادی و زیباسازی شهری از نتایج بازیافت به شمار می روند.

استندآپ کمدی سامان گوران، اجرای گروه موسیقی سنتی هم آوایان تاسیان، قرعه کشی و اهدای جوایز به قید قرعه از دیگر قسمت های درنظر گرفته شده در این مراسم بود.

دومین جشنواره شمعدانی ها به همت کارگروه گردشگری مجمع متخصصین ایران با همکاری مجموعه های مختلف از جمله شهرداری رشت، شورای اسلامی شهر رشت، سازمان زیباسازی شهرداری رشت، سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت، شهرداری منطقه یک رشت و موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما  تا روز دو شنبه ۲۱ تیر ماه ادامه دارد .