فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ضمن اشاره به اهمیت بانکداری و نقش آن در توسعه اقتصادی این شهرستان بر ضرورت همگرایی بانکهای آستارا در توسعه این شهرستان تاکید کرد

به گزارش ندای گیلان از آستارا،یونس رنجکش در اولین جلسه شورای بانکهای شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: اهمیت بانک در نظام اقتصادی برکسی پوشیده نیست اما بهره وری درست از نظام بانکی می تواند اثرات مهمی در توسعه همه جانبه جامعه داشته باشد.
وی افزود: یک بانک اگرچه یک حوزه اقتصادی است اما نقش آن در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی قابل ارزیابی می باشد.
به گفته رنجکش خوشبختانه دولت تدبیر و امید با درک واقعیت های نظام بانکداری تلاش های خود را معطوف به بهره مندی از ابعاد مختلف نظام بانکی قرار داده است.
وی با اشاره به تصمیم دولت در بخشودگی بدهی وام های زیر یک میلیارد ریال گفت: این اقدام علاوه بر کاهش مطالبات معوقه بانکها اثربخشی بسیاری در حوزه های اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد که باید به خوبی از این فرصت استفاده کرد.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از روسای بانکهای این شهرستان خواست تا با درک این موقعیت استثنایی و تبعات ناشی از آن ترتیبی اتخاذ کنند تا مردم از این موهبت  بهره مند شوند.
به گفته وی در یک چرخه بدهی معوقه افراد بسیاری درگیر هستند که این فرصت می تواند در رفع بسیاری از تنگناها و نگرانی ها مهم باشد.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید با همه مشکلاتی که دارد برای ایجاد فضایی بهتر در جهت خدمات رسانی به مردم این فرصت استثنایی را برای بدهکاران بانکی فراهم کرده است که امیدوارم بانکها نیز با تبیین درست و اطلاع رسانی صحیح به مردم از این فرصت بهره مندی بهتری داشته باشند.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه شهرستان مرزی در توسعه اقتصادی از مسئولان بانکها خواست تا در مسیر فعالیت های خود افق های دور را مدنظر گرفته و در توسعه زیرساختها مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری بهتر و دستیابی به توسعه باید چشم اندازهایی فراتر از شرایط کنونی تدوین و سناریوهای مربوط را با همراهی سرمایه گذاران طراحی کرد.
وی آموزش و مشورت و هدایت سرمایه گذاران را در هنگام دریافت تسهیلات و اطلاع رسانی به آنان برای شناخت بازارهای هدف یک ضرورت دانست.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات نوروزی ضمن تاکید به ارائه خدمات مطلوب توسط سیستم بانکی یاداور شد: جلب رضایتمندی عمومی از بانکها ضمن ایجاد ارامش اجتماعی  می تواند موجب تقویت نگاه خوب به حوزه بانکی باشد.
وی همچنین خواستار توجه به حفاظت و حراست از بانکها از طریق مشارکت روسای بانکها و شعبات با سیستم های نظارتی در این شهرستان شد.
در این جلسه که روسای بیش از 15 بانک خصوصی و دولتی شهرستان حضور داشتند ضمن تشکر از فرماندار شهرستان آستارا و استقبال از تشکیل چنین جلسه ای اظهار داشتند: تاکنون در این شهرستان جلسه ای با این کیفیت برگزار نشده است و این اقدام قابل تحسین است .
انان همچنین با اعلام امادگی از همکاری با مجموعه مدیران شهرستان در راستای خدمت رسانی مطلوب به مشتریان در مسیر توسعه آستارا خواستار رفع برخی از نگرانی های سیستم بانکی و همکاری مسئولان باشد