سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: بیش از ۷۰ هزار پروژه عمرانی در کشور به علت کمبود اعتبارات ناتمام باقی مانده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به معارفه استاندار جدید گیلان اظهار داشت: مجمع نمایندگان گیلان متفق‌القول با نماینده ولی فقیه در استان از ابتدا ۳ نفر را برای استانداری گیلان پیشنهاد داد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: از این ۳ نفر ۲ نفر برای قبول این مسئولیت معذوریت‌ داشتند و مجمع نمایندگان آقای عباسی را به وزیر کشور معرفی و خوشبختانه وزارت کشور نیز نظر نمایندگان را اعمال کرد و آقای عباسی استاندار گیلان شد.

وی درباره برنامه‌ مجمع نمایندگان گیلان برای تعامل با استاندار جهت حل مشکلات استان با بیان اینکه آقای عباسی از افراد باتجربه و باسابقه در عرصه اجرایی و قانون‌گذاری بودند افزود: اکنون انتظار داریم که در ابتدای امر مشکلات مردم استان گیلان دسته‌بندی شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: این مشکلات را در جلسات با وزیر کشور مطرح و در قانون برنامه هفتم و قانون بودجه با برگزاری نشست‌ها پیشنهاداتی را برای حل مشکلات استان به دولت ارائه می‌کنیم تا مردم گیلان از مشکلات موجود رهایی یابند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری نمایندگان گیلان برای اختصاص اعتبارات بیشتر به پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام گفت: در کل کشور بیش از ۷۰ هزار پروژه عمرانی ناتمام باقی‌مانده که علت این امر کمبود اعتبارات و بودجه است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌های ناتمام در استان گیلان به بخش خصوصی واگذار شد و بخش دیگر باید توسط دولت عملیاتی شود ابراز داشت: در زمان دولت پیشین و استانداری آقای زارع نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

دلخوش با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی در استان گیلان تصریح کرد: اتحاد نیروهای توانمند، اجرایی، نیروهای قانون‌گذار، قوه قضاییه و پیگیری مشکلات مردم از منابع ذی‌ربط در استان گیلان اصلی‌ترین راه حل مشکلات استان است.