جعفرزاده گفت:دولت باید در زمینه عرضه و تقاضای کالای استراتژیک ورود کند و این دومقوله مهم اقتصادی را با هم تطبیق دهد و با دادن یارانه و سوبسید نرخ کالاهای استراتژیک را کنترل کند

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو یی درباره  وضعیت نرخ کالاهای استراتژیک درکشور،گفت: اگر دولت نتواند نرخ کالاهای استراتژیک را  ثابت نگه  دارد،بدیهی است فضای روانی حاکم برجامعه متشنج خواهد شد و این  در حالی است که گرانی شکر بسیاری از مردم و قنادی ها را نگران کرده است.

نماینده  مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که فضای روانی ناشی از گرانی کالاهای استراتژیک ایجاد شود،احتمال دارد مردم  به سمت احتکار کردن حرکت کنند،تصریح کرد:زمانی که احتکار در بازار درعرصه کالاهای استراتـژیک عملیاتی شود کار  دولت برای نگهداشت نرخ کالاهای استراتژیک بسیار دشوار می شود.

وی،ادامه داد:دولت باید در زمینه عرضه و تقاضای کالای استراتژیک ورود کند و این دومقوله مهم اقتصادی را با هم تطبیق دهد و با دادن یارانه و سوبسید نرخ  کالاهای استراتژیک را کنترل کند و این درحالی است که  نحوه عرضه  کالاهای  استراتژیک دربازار و چگونگی  برخورد با دلالان نیازمند برنامه ریزی مدون توسط  دولت است.

جعفرزاده ایمن آبادی،افزود:متاسفانه کسانی که سالیان  سال  از یک  موضوعی سود می برند،تمایلی برای رسیدن کالا برای خودکفایی را ندارند و این درحالی است که این افراد برای اینکه که کشور را نگران  بکنند،شروع می کنند درباره کمبود کالا بازی های بازاری راه می اندازند.

وی ادامه داد:بنده اعتقاد دارم میزان شکر دربازار کم نیست؛چراکه به نظر می رسد سود در احتکار شکر و بسته شدن کارخانجات قند  است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات  مجلس،یادآورشد:دولت به موضوع ثبات نرخ کالاهای اساسی با جدیت  ورود کند  تا مردم احساس کنند دولت در این زمینه پشتیبان آنها است و ازهمین رو مردم باید احساس کنند دولت برای گرانی کالا حساس است