امام جمعه رشت گفت: مقام معظم رهبری بارها بدعهدی آمریکا را گوشزد کرده‌اند و دولت و دیپلماسی کشور تلاش بسیاری کرد و مذاکرات مدت‌ها طول کشید تا برجام منعقد شده است

به گزارش ندای گیلان؛حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: رعایت تقوا برای تمام انسان‌ها سفارش شده و تقویت آن موجب رشد و تعالی می‌شود.

وی با بیان اینکه تقوا انسان را از بدی‌ها دور می‌دارد، افزود: تقوا موجب تقویت ایمان می‌شود و انسان را از بدی‌ها دور می‌دارد و حفط می‌کند و در عصر غیبت تقوای الهی آزمایش بزرگ بوده و انسان با تقوا تلاش می‌کند به واجبات اهمیت دهد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه بعضی‌ها به نماز به ویژه نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند اما روضه برگزار می‌کنند و غذای نذری می‌دهند، ادامه داد: پیامبر(ص) به علی(ع) فرمود ابتدا باید به واجبات اهمیت دهد و پس از آن به مستحبات بپردازد.

وی با اشاره به اینکه انسان مومن به برکت نور ایمان لیاقت پیدا می‌کند که خداوند او را صدا می‌زند، افزود: خداوند با احترام و اکرام انسان‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد و ۶ هزار و ۶۶۶ آیه در قرآن در موضوع‌های مختلف آمده که باید به آنها عمل کنیم.

‌عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه در تمام امور باید از خداوند و پیامبر(ص) و نماینده خدا باید اطاعت کنیم، تصریح کرد: مدینه فاضله با عمل به دستورات قرآن ایجاد می‌شود و حفظ عمل از خود عمل مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه صدقه، انفاق و زکات را نباید با منت گذاشتن و اذیت کردن باطل کرد، افزود: با اذیت انسان فقیر اعمال خوب باطل می‌شود و منت گذاشتن نسبت به رهبر الهی اعمال انسان را باطل می‌کند.

امام جمعه موقت رشت حسادت را موجب باطل شدن و از بین رفتن ایمان دانست و خاطرنشان کرد: شرک به خدا اعمال انسان را باطل می‌کند و ریا عمل خوب انسان را از بین می‌برد.

وی با تبریک آغاز امامت امام عصر(عج)، گفت: امروز دو عید داریم یکی عید روز جمعه و دوم عید آغاز امامت امام زمان(عج) است و اگر حجت خدا روی زمین نباشد، زمین موجودات در آن را می‌بلعد.

عبدالله‌زاده پاشاکی غیبت امام عصر(عج) را امتحان بزرگی برای مردم دانست و تصریح کرد: در تمام ادیان بشارت داده شده که فردی در آخرالزمان ظهور می‌کند و با ظهور او عدالت روی زمین اجرا می‌شود و ظلم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در عصر غیبت انسان‌هایی هستند که از امام زمان(عج) تبعیت می‌کنند، اظهار کرد: امروز ولی فقیه همان ولایتی را دارد که امام معصوم(ع) داشت و بر این اساس امام(ره) فرمودند از ولی فقیه اطاعت کنید تا آسیبی به مملکت نرسد.

خطیب موقت رشت اضافه کرد: پس از انقلاب هر جا به دستورات ولی فقیه عمل کردیم موفق شدیم اما هر جا بهانه آوردیم به موفقیت مورد نظر نرسیدیم و امروز منتظر امام عصر(عج) هستیم و باید خانه دل خود را آماده ظهور کنیم و با فساد مبارزه کرده و با رعایت حجاب زمینه ظهور را آماده کنیم.

عبدالله‌زاده پاشاکی به روز جهانی حقوق بشر در ۲۰ آذرماه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی از حقوق بشر سو‌ء‌استفاده می‌کند و کسی نسبت به کشتار مردم مظلوم یمن و سوریه واکنشی نشان نمی‌دهد و حمایت از حقوق بشر در دنیا مرده است.

وی با اشاره به شهادت زائران حرم امام حسین(ع) در حله، یادآور شد: زائران امام حسین(ع) توسط گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند اما صدایی از مدافعان حقوق بشر در دنیا بلند نشد و امروز داعش نیروی تروریستی بوده که به نام اسلام علیه اسلام به‌کار گرفته شده‌اند، افزود: استکبار اقرار کرده که ۱۰ سال گذشته داعش را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: سه‌شنبه هفته آینده نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد سفر به کشور مسلمان آذربایجان را دارد و پارلمان این کشور باید تدبیری برای جلوگیری از سفر این دشمن سرسخت اسلام و قرآن اتخاذ کنند و جمهوری اسلامی ایران دلسوز ملت‌هاست و سیاست ایران دخالت نکردن در امور کشورهای دیگر  بوده و خیرخواه ملت‌ها است.

وی درباره بدعهدی آمریکا در برجام گفت: مقام معظم رهبری بارها بدعهدی آمریکا را گوشزد کرده‌اند و دولت و دیپلماسی کشور تلاش بسیاری کرد و مذاکرات مدت‌ها طول کشید تا برجام منعقد شده است.

عبدالله‌زاده پاشاکی ادامه داد: مردم توجه داشته باشند دو جا در برجام آورده شده که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و دولت آمریکا متعهد شده از تمدید دوباره تحریم‌ها خودداری کند و حتی تمدید تحریم‌ها نقض برجام است.

وی با بیان اینکه از آمریکا برای مردم و جمهوری اسلامی ایران آبی گرم نمی‌شود، متذکر شد: آنها که خیال می‌کنند آمریکا دیگر دشمن ملت ایران نیست و پرچم آمریکا را در دانشگاه‌ها از زیر پا جمع می‌کنند بدانند آمریکا دشمن ملت ایران است.فارس