خسته بند گفت:دولت باید با وام های بلاعوض و یا کم بهره به جبران خسارات سیل روزهای گذشته در استان گیلان روی آورد..

به گزارش ندای گیلان،حسن‌ خسته‌بند در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اینکه باران‌های شدید در چند روز گذشته در شهر انزلی بی‌سابقه نبوده است اظهار داشت: با وجود اینکه باران‌های روزهای گذشته در انزلی بیشتر از شهر لنگرود بوده است خسارت‌های وارده به شهر لنگرود بسیار بیشتر از انزلی بود.

وی با بیان ‌اینکه با توجه به میزان بارش در شهر انزلی در روزهای گذشته انزلی حداقل خسارات را نسبت به شهرهای دیگر داشت خاطرنشان کرد: کارگذاری 20 کیلومتر لوله 1000 در سطح شهر انزلی در سال‌های گذشته باعث انتقال سریع آب‌های سطحی به‌سمت تالاب‌ها و دریا می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است اعلام کرد: خسارات‌های وارده به مردم شهر انزلی در روزهای گذشته به‌دلیل کم تجربگی در مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری شهر انزلی است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس جمع آوری زباله‌ها از سطح آبراه‌ها و رودخانه‌ها را یکی از راه‌های جلوگیری از وقوع سیل خواند و گفت: به‌دلیل عدم جمع آوری زباله‌ها از آبره‌های شهر انزلی، این زباله‌ها در خروجی‌ آب‌های سطحی تجمع کرده و روند خروج این آب‌ها را از سطح خیابان‌ها کند می‌کند.

خسته بند با اشاره به اینکه میزان بارش در سیل چند روز گذشته غیرطبیعی نبوده است و باید سریعاً آب‌های سطحی تخلیه می‌شد عنوان داشت: در سال‌های گذشته با شناختی که شهرداری از نقاط سیل‌خیز شهر داشت و لوله‌گذاری‌های صورت گرفته، مشکلی در تخلیه آب‌های سطحی وجود نداشت.

وی با اعلام اینکه سیلاب‌ها در چند سال گذشته در سطح کشور و استان ‌گیلان زیاد شده است بیان ‌داشت: در سال‌های گذشته بسیاری از حیاط خانه‌ها و جاده‌ها شنی بوده و به‌دلیل بتن و موزائیک شدن حیاط خانه‌ها و آسفالت شدن جاده‌ها، آب‌های سطحی بیش از پیش به آبراه‌ها هدایت می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند لوله‌گذاری در شهرهای استان گیلان باید مانند گذشته ادامه یابد و در شهر انزلی نیز با لوله‌گذاری در 2 بخش دیگر از خیابان‌های این شهر، مشکل آبگرفتگی معابر رفع می‌شود.

نماینده  بندر انزلی در مجلس با بیان اینکه دولت باید با تامین اعتبار از منابعی مانند بخش حوادث روند لوله‌گذاری در شهرهای شمالی را تسریع بخشد گفت: شهرهای استان‌گیلان با رودخانه‌ها و دریا فاصله زیادی ندارند و لوله‌گذاری در سطح این شهرها باعث پیشگیری از وقوع سیل می‌شود.

خسته بند افزود: تیم های کارشناسی فرمانداری های شهر های استان گیلان باید با برآورد خسارات وارده به مردم و منعکس کردن هرجه زودتر خسارات به استانداری گیلان زمینه دریافت کمک از وزارت کشور و دولت را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند خسارت وارد شده به واحد های تجاری و مسکونی خود را به فرمانداری ها اعلام کنند بیان داشت: دولت باید با وام های بلاعوض و یا کم بهره به جبران خسارات سیل روزهای گذشته در استان گیلان روی آورد.


تسنیم