رییس شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح‌طلبان گیلان با اشاره به اینکه ضعف مدیریت آل سعود در جریان فاجعه بزرگ منا شفاف است، گفت: آل سعود برنامه ریزی درستی برای مدیریت حج نداشت.

به گزارش نداي گيلان: احمد رمضانپورنرگسی با اشاره به فاجعه بزرگ و تلخ منا و کشته شدن حجاج بیت الله الحرام به ویژه زائران ایرانی، اظهار کرد: روایات مختلفی در رابطه با فاجعه منا از طریق ارتباطی که با زائران ایرانی در حج داشتیم ، مطرح است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: رئیس جمهور با وجود حضور در نیویورک دستور تشکیل کمیته بررسی از محل حادثه را به شکل کارشناسی داده اند.

رییس شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح‌طلبان گیلان با تاکید بر اینکه برای ارزیابی و تحلیل نهایی حادثه جرثقیل و منا در جریان حج باید منتظر نتایج بدست آمده از سوی تیم کارشناسی و کمیته بررسی باشیم، اضافه کرد: این حوادث تلخ در مهم ترین اتفاق جهان اسلام یعنی حج، بی لیاقتی حاکمیت آل سعود در عربستان را در بحث مدیریت حج نشان می دهد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه ضعف مدیریت آل سعود در جریان فاجعه بزرگ منا شفاف است، ابراز کرد: در این مدت نتوانسته اند برنامه ریزی درستی برای مدیریت حج داشته باشند.

وی با بیان اینکه آل سعود نتوانست امنیت دو میلیون زائر را در سفر حج فراهم کند، حج را از اصول اسلام معرفی کرد و افزود: حکام سعودی در مدیریت حج و برقراری فضای امنیتی برای حجاج بی تدبیری داشتند که این حادثه تلخ را برای جهان اسلام رقم زد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید خیلی شفاف و صادق واقعیت این حادثه تلخ را با مردم در میان گذاشت و نمی توان در این رابطه احساسی برخورد کرد زیرا حج جزء اصول ماست.