امام جمعه چابکسر در گفتگو با ندای گیلان از قیمت گذاری پرتقال افشره در هفته آینده خبر داد وگفت: امیدواریم امسال قیمت پرتقال افشره به ۵۰۰ تومان افزایش یابد

به گزارش ندای گیلان از رودسر،حجت الاسلام محمود کشاورز در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه فصل برداشت مرکبات در منطقه چابکسر قرارداریم انتظار می رود دولت  از واردات بی رویه محصول مرکبات در کشور جلو گیری کند تا باغداران شمالی بیش از این متحمل ضرر نشوند.

وی به افزایش هزینه های تولید محصولات کشاورزی از جمله سم، کود، حمل نقل و … اشاره کرد و خواستار توجه دولت بیشتر دولت به باغداران شمالی شد.

کشاورز با اشاره به قیمت گذاری  انواع مرکبات  گفت: امسال دولت باید تلاش کند با توجه به زحمت های کشاورزان و باغداران و هزینه های مراحل داشت و تولید  قیمت مناسب  را برای مرکبات در نظر بگیرد.

امام جمعه چابکسر  در این گفتگو از قیمت گذاری پرتقال افشره در هفته آینده خبر داد وگفت: امیدواریم امسال قیمت پرتقال افشره  به ۵۰۰ تومان افزایش یابد این در حالی است که سال گذشته قیمت آن هر کیلو ۳۵۰ تومان بوده است.

به گزارش  ندای گیلان،تولید مرکبات از ۳۰۰ سال پیش  در شمال کشور آغاز شده است و از سال ۱۳۰۹ تا کنون بالغ بر ۱۵۰ رقم از  انواع مرکبات به تولید رسیده است.

سرانه مصرف مرکبات در کشور سالانه بالغ بر ۳۰ کیلو گرم و تولید مرکبات در کشور چهار میلیون تن می باشد.