قدوس که پیش از این گفته بود احتمال ماندن در تیم ملی سوئد و رفتنش به ایران ۵۰-۵۰ است، گفت: «من برای گرفتن تابعیت ایران به سفارت رفتم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ندای گیلان،یک ایرانی دوتابعیتی دیگر در مسیر تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد. بازیکن ایرانی‌الاصل تیم اوسترسوند سوئد از آمادگی خود برای پذیرش دعوت مسئولان فدراسیون فوتبال خبر داد.  نشریه اسپورت‌اکسپرسن سوئد در گفت‌و‌گویی که با سامان قدوس، بازیکن ایرانی تیم فوتبال اوسترسوند سوئد انجام داده، گزارش داد این بازیکن ٢٣ساله‌ تمایل دارد برای تیم ملی ایران بازی کند و این در حالی است که او سابقه بازی در تیم ملی سوئد را هم دارد.  اسپورت‌اکسپرسن تأیید کرده که سامان قدوس این اواخر بارها تماس‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشته و برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کرده است.

 اسپورت‌اکسپرسن این‌گونه ادامه داده است: «با زدن ۱۰ گل در ۲۷ بازی‌‌اش در فصل گذشته، سامان قدوس در تیم اف‌کی اوسترسوند موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و پس از آن در ماه ژانویه به اردوی تیم ملی سوئد فراخوانده شد، جایی که اولین بازی‌های ملی‌اش را برابر ساحل عاج و پس از آن برابر اسلواکی در دو دیدار دوستانه انجام داد. امسال روند خوب گل‌زنی او باز هم ادامه پیدا کرد.

بعد از هفت گل در جام حذفی سوئد، چهار گل در لیگ و یک گل زیبا و تأثیرگذار که مسبب پیروزی یک بر صفر تیمش برابر گالاتاسرای در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شد، حالا مشتریان خارجی قدوس هم بیشتر شده‌اند، اما فقط تیم‌های باشگاهی نیستند که او را می‌خواهند؛. فدراسیون فوتبال ایران تلاش‌هایش را برای جذب این بازیکن ۲۳ساله شدت بخشیده است تا او را به مرحله نهایی جام جهانی ببرد».

 قدوس که پیش از این گفته بود احتمال ماندن در تیم ملی سوئد و رفتنش به ایران ۵۰-۵۰ است، گفت: «من برای گرفتن تابعیت ایران به سفارت رفتم. آنها (فدراسیون فوتبال ایران) نشان داده‌اند که مرا می‌خواهند. تفاوت بزرگی که الان در وضعیت من شکل گرفته این است که ایران واقعا نشان داده است که مرا می‌خواهد.

آنها به میزان زیادی به من اعتماد دارند و واقعا می‌خواهند برایشان بازی کنم. این مهم‌ترین تفاوتی است که وضعیت من نسبت به گذشته دارد و تصور می‌کنم که درحال‌حاضر این تنها گزینه‌ای است که دارم».

این مهاجم در ماه ژانویه ٢٠١٧ دو بازی برای سوئد انجام داد و دیگر به تیم سوئد دعوت نشد. از آنجا که هر دو دیدار ملی قدوس برای سوئد دوستانه بود، او شانس بازی در ایران را از دست نداده است و طبق قوانین فیفا می‌تواند تغییر تیم دهد.

قدوس درباره احتمال پیوستنش به تیم ملی ایران برای دور جدید بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی توضیح داد: «در سریع‌ترین زمان ممکن باید تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد. در پایان ماه آگوست تیم‌های ملی باید فهرست بازیکنان‌شان را اعلام کنند. پس آنها قطعا از من می‌خواهند هرچه سریع‌تر تصمیمم را بگیرم. کاملا مشخص است که بازی در جام جهانی جذابیت زیادی دارد».

بازیکن تیم اوسترسوند در پاسخ به این سؤال که اگر فرصت بازی برای هر دو تیم ملی ایران و سوئد را می‌داشت، کدام‌یک را انتخاب می‌کرد، گفت: « فعلا هیچ جوابی نمی‌توانم بدهم. برای من هنوز هم ۵۰-۵۰ است اما همان‌طور که پیش از این گفتم، فعلا فقط یک تیم ملی به جذب من تمایل نشان داده است. من همیشه عاشق سوئد خواهم بود، چون در اینجا بزرگ شده‌ام.

برای من زندگی در این كشور باعث افتخار است و خوشحالم که در اردوی تیم ملی این کشور در ماه ژانویه هم حضور داشتم. درعین‌حال والدین من ایرانی هستند. خون پارسی در رگ‌های من است. من ایران را هم دوست دارم». پیش از قدوس، بازیکنانی مثل فریدون زندی، اشکان دژاگه، امیر شاپورزاده، رضا قوچان‌نژاد، استیون بیت‌آشور و دانیل داوری در چنین مسیری قرار گرفتند.