فرماندار رشت گفت در حال حاضر مسکن مهر در اولویت برنامه ها برای ساخت مدرسه است و البته باید مدارس دیگر نیز بازسازی و تجهیز شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیروس شفقی رشت در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر رشت ضمن تشکر از زحمات فرهنگیان در کمک به برگزاری انتخابات گفت: حضور اثر گذار آموزش و پرورش در هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات سبب اعتماد وزارت کشور به این نهاد شد و آموزش و پرورش از بازوان توانمند فرمانداری رشت در امر برگزاری انتخابات بود .

فرماندار رشت با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش موثری در رشد و تعلیم و تربیت جامعه دارد گفت: برای داشتن فضایی مناسب در آموزش و پرورش شهرستان رشت باید تلاش شود علاوه بر تقویت نقاط مثبت، نقاط ضعف و کمبود نیز پیگیری گردد.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش شهرستان رشت کارشناسان تیز بین و آگاهی حضور دارند که می توان با همت آنان نواقص موجود را برطرف کرد.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه فرمانداری بیش از پنج ماه در موضوع انتخابات مشغول بود افزود: با همت همه دستگاه های شهرستان رشت توانستیم انتخابات سالم و پر نشاطی را برگزار کنیم که روز چهارشنبه مراسم تحلیف شورای های شهر و روستا آخرین مرحله از انتخابات است که انجام خواهد شد .

وی با اشاره به بودجه دریافتی برای شهرستان رشت خاطرنشان کرد : با حمایت های استاندار گیلان و مسئولان توانستیم حق رشت را در بحث بودجه ای شهرستان محقق نماییم.

وی افزود: شهرستان رشت با سابقه فرهنگی که دارد لایق بهترین ها است و باید این شهرستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم .

فرماندار شهرستان رشت به دو برابر شدن بودجه این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود :برای جبران عقب ماندگی ها نیاز به بودجه ای بود که بتوان این شهرستان را از عقب ماندگی ها نجات داد و بحق 140 میلیارد تومان و دوبرابر شدن آن در تاریخ این شهرستان بی نظیر است .

وی گفت: همه دستگاه ها و ادارات این شهرستان بداند که رقم بودجه در سالهای آینده به عقب باز نخواهد گشت و برای استفاده از این فرصت برنامه ها و پروژهای خود را مشخص کنند .

فرماندار شهرستان رشت گفت: اثرات این بودجه در بخش فرهنگی و آموزش این شهرستان هویدا خواهد شد.

وی در مورد افزایش سرانه های آموزشی در رشت اشاره کرد و افزود : در حال حاضر مسکن مهر در اولویت برنامه ها برای ساخت مدرسه است و البته باید مدارس دیگر نیز بازسازی و تجهیزگردد .