مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دهه کرامت فرصتی برای معرفی ارزش‌های اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،یونس رنجکش صبح امروز  در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دهه کرامت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان بیان کرد: از فرصت‌های این چنین باید بتوانیم در راستای الگو سازی‌های  در خور شان نظام اسلامی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید بتوانیم براساس سیره نبوی و با استفاده از آموزه‌های دینی و مذهبی الگویی مناسب به جامعه ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: ارزش‌های نهفته در سیره  نبی و آموزه‌های دینی دارای ظرفیت‌های بالایی برای الگوسازی در جامعه هستند که متاسفانه چندان قادر به تبیین درست این الگوها نبوده‌ایم و باید تلاش کنیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم .

به گفته وی، توجه به کرامت انسانی و زندگی صحیح مورد تاکید ائمه اطهار بوده  که این خواستگاه از سرمایه‌های اجتماعی ما است و باید از این فرصت بتوانیم در مسیر تعالی جامعه بهره‌مند شویم.

رنجکش تاکید کرد: در جامعه ایثار گر کشور ارزش‌های  بالایی نهفته است که متولیان امور باید این ارزش‌ها را به درستی تبیین کنند.

وی خواستار تنوع در نوع برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت جامعه ایثارگران استان در راستای ترویج فرهنگ صحیح و سبک زندگی ایرانی – اسلامی شد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های نمادین چون روز دختر و سایر مناسبت دهه کرامت نقش مهمی  در ارائه الگوهای صحیح زندگی در جامعه دارد.

در این جلسه مقرر شد تا برای اجرای هر چه بهتر همایش روز دختر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بهره‌مندی از جامعه ایثارگران برنامه‌ریزی‌های مناسبی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی تدوین شود.