دمای هوای گیلان صبح فردا(پنجشنبه) بالا رفته و موجب وزش باد گرم شدید در برخی از مناطق می شود اما از عصر روز پنجشنبه، تا روز یکشنبه هفته آینده هوای گیلان خنک و بارانی است.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با جنوبی شدن جریان هوا دمای هوای استان تا صبح فردا (پنج شنبه ۵ تیر ماه) ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه در این مدت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها گاهی شدید است، افزود: در این مدت خطر گرمازدگی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تاکید بر خودداری سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در ساعات اوج گرما توصیه کرد: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی و صرفه جویی در مصرف برق نیز اندیشیده شود.

دادرس همچنین از ورود تدریجی سامانه هوای ناپایدار از عصر پنج شنبه به استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه وزش باد در برخی مناطق شدید، کاهش محسوس دما، بارندگی و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه این شرایط جوی تا یکشنبه هفته آینده در گیلان مستقر است، تصریح کرد: در این مدت احتمال خسارت به سازه‌های سست بنیان، شکستگی درختان، احتمال آبگرفتگی و وقوع صاعقه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در خصوص حضور نیافتن در فضای باز به علت وقوع صاعقه، رعایت نکات ایمنی در بخش‌های مختلف کشاورزی، فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از تردد شهروندان در حاشیه رودخانه‌ها هشدار داد