مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای استان طی هفته جاری، گفت: در مناطق کوهستانی شاهد وزش باد جنوبی در برخی از ساعات خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، گفت: با خروج سامانه سرد و بارشی از اواخر وقت پنج شنبه شاهد استقرار جوی پایدار در مناطق مختلف استان گیلان هستیم.

وی افزود: با استقرار این سامانه جوی برای اکثر مناطق استان گیلان آسمان صاف تا نیمه ابری و روند افزایش دمای هوا تا روزهای پایانی هفته جاری پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در این مدت برای برخی نواحی جلگه‌ای در ساعات صبح و شب وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست، گفت: گاهی با گذر جریانات ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و بارش‌های پراکنده فراوان می‌شود.

وی اضافه کرد: دریا نیز در این مدت با موج‌های کوتاه ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر پیش بینی شده و برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی مناسب است.

دادرس همچنین بیان کرد: برای مناطق کوهستانی نیز در طول هفته گاهی وزش بادهای جنوبی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، طی روز افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر و وزش باد و اواخر وقت وزش باد جنوبی پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دمای هوای شهر نیز امروز بین ۷ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.